Aeroflot u završnoj fazi pregovora za otkup poslednjih 36 zapadnih aviona

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Aeroflot planira da do jula zaključi poravnanja po osnovu osiguranja za još 36 aviona iznajmljenih od zapadnih leasing kompanija, što bi označilo kraj procesa razduživanja sa stranim zakupodavcima. Kako je za ruski „Kommersant“ izjavio generalni direktor Aeroflota Sergej Aleksandrovski, svi komercijalni uslovi ovih transakcija su već dogovoreni.

„Očekujemo završetak poravnanja u periodu od maja do jula, što znači uskoro. U pitanju su poslednji avioni u našoj floti sa dvostrukom registracijom koje je iznajmljivala strana leasing industrija“, rekao je Aleksandrovski.

Po završetku ovog procesa, broj aviona sa potpuno regulisanim vlasničkim i registracionim statusom u Aeroflot grupaciji porašće sa 192 na ukupno 228. Finansiranje poravnanja obezbeđeno je iz sopstvenih izvora i kroz zaduživanje, uključujući i nedavnu emisiju obveznica, dok konkretna vrednost transakcija nije objavljena. Aleksandrovski navodi da su dogovori povoljniji od trenutnih tržišnih cena i ranije važećih uslova zakupa.

Aeroflot namerava da reši i status aviona koji su bili u vlasništvu nekadašnjih stranih ogranaka ruskih banaka i korporacija. Iako je većina njih već oslobođena duple registracije, kompanija i dalje ukazuje na neizvesnosti koje proizlaze iz činjenice da se vlasnici nalaze u „neprijateljskim jurisdikcijama“, što potencijalno ugrožava bezbednost ovih letelica. Cilj je da se i za ove avione postignu slični uslovi poravnanja kao za prethodne grupe.

Još u septembru prošle godine Aeroflot je potvrdio da vodi pregovore za ukupno 133 preostala aviona, uključujući i 36 letelica iznajmljenih od kineskih zakupodavaca, za koje se očekuje da budu prve rešene. Tada je procenjeno da će za celokupan proces osiguranja biti potrebno oko 350 milijardi rubalja (3,5 milijardi evra).

Otkup i registracija aviona unutar Rusije ključni su za nastavak letenja na međunarodnim linijama, jer se time izbegava rizik od zaplene zbog sankcija. Aleksandrovski ističe da Aeroflot trenutno ne planira ulazak na nova inostrana tržišta, ali da postoji prostor za povećanje frekvencija na postojećim rutama.

Istovremeno, kompanija razmatra mogućnosti međunarodnog vet lizinga, ali detalji još nisu poznati.

Kada je reč o održavanju aviona zapadnog porekla pod aktuelnim sankcijama, Aeroflot sada samostalno obavlja sve tehničke zahvate, osim remonta motora. U tom cilju osnovana je nova kompanija AeroTrustTechnics, koja će razvijati kapacitete za remont i održavanje avionskih motora, o čemu je pisao i Aero.

Foto: Aeroflot Technics

„Radi se o izgradnji velikog postrojenja na aerodromu Šeremetjevo, površine oko 28.000 kvadratnih metara. Kada dostigne pun kapacitet, pogon će godišnje remontovati do 70 motora različitih tipova, uključujući CFM agregate, kao i domaće PD-14 i PD-8. Početak rada planiran je za 2027. godinu, a potpuni kapacitet za 2028.“, precizira Aleksandrovski.

(Aero.rs)

Video: Airbus Helicopters H120

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>