Aeroflot planira više od 100 domaćih aviona MC-21 do 2030. - da li je to ostvarivo?

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Grupa Aeroflot planira da do kraja decenije preuzme više od 100 uskoprocepnih aviona MC-21-300, potvrdio je generalni direktor kompanije Sergej Aleksandrovski u intervjuu za televizijski kanal Rusija-24. Plan je objavljen nakon što je ruska agencija za civilno vazduhoplovstvo Rosavijacija nedavno odobrila početak proizvodnje ovog modela.

Kako je istakao Aleksandrovski, Aeroflot je već započeo pripreme za uvođenje novog tipa u saobraćaj, uključujući i prekvalifikaciju pilota koji su pokazali veliko interesovanje za obuku na MC-21. Pored toga, kompanija planira izgradnju do četiri nova hangara kako bi mogla da istovremeno održava do deset aviona ovog tipa, prenosi ch-aviation.

Isporuke Aeroflotu deo su šireg plana ruske državne korporacije Rosteh, koja do 2030. godine planira da proizvede ukupno 200 domaćih aviona. Ipak, proizvođač UAC (United Aircraft Corporation) još uvek nije započeo sertifikacione letove za verziju MC-21-300 koja koristi u potpunosti domaće komponente, uključujući i motore PD-14 kompanije Aviadvigatel. Serijska proizvodnja očekuje se od 2026. godine.

Avion Jakovljev Yakovlev MC 21 Foto: Russia's UAC

Aeroflot grupa očekuje ukupno 198 aviona MC-21-300 putem lizinga od firme Avia Capital Services, a pored toga i 40 primeraka aviona Tu-214 i 55 Suhoja Superjet 100 (SJ 100) od istog zakupodavca, pokazuju podaci portala ch-aviation.

Trenutna flota Aeroflota sastoji se od 52 aviona A320-200, šest A320neo, 32 A321-200, tri A321neo, 12 A330-300, sedam A350-900, 36 Boinga 737-800 i 22 Boinga 777-300ER.

Zanimljivo je da će Aeroflotova podružnica Rossija takođe napraviti značajnu promenu u strategiji flote. Prema Aleksandrovskom, Rossija planira da u potpunosti pređe na MC-21-300 i eliminiše sve ostale tipove, uključujući i širokotrupne avione.

„Kako se flota bude obnavljala, planiramo da Rossija koristi isključivo avione za srednje pruge. Trenutno koriste i avione za duge relacije, ali u budućnosti to će biti isključivo MC-21 – u konfiguracijama ekonomske, comfort (premium ekonomija) i, uskoro, i biznis klase“, izjavio je Aleksandrovski.

Rossijina trenutna flota uključuje 17 A319, osam A320, 12 B737-800, dva B737-900ER, devet B747-400, pet B777-300, pet B777-300ER i čak 75 SSJ 100 (verzija 95B). Prema dostupnim podacima, Rossija će primiti još 34 SJ 100 i 63 MC-21-300. Po rečima Aleksandrovskog, novi Suhoji bi mogli biti ustupljeni drugim ruskim prevoziocima nakon isporuke.

Nabavka domaćih aviona deo je šire strategije ruske vlade da zameni avione zapadne proizvodnje, čija je nabavka onemogućena sankcijama Evropske unije i Sjedinjenih Američkih Država nakon početka rata u Ukrajini 2022. godine. Ruski avio-prevozioci već više od dve godine ne mogu da nabavljaju nove „zapadne“ avione niti rezervne delove, što je dodatno ubrzalo razvoj i uvođenje domaćih modela.

(Aero.rs)

Video: Airbus Helicopters H120

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>