Kina za sada ne razvija nadzvučni putnički avion

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Kineska državna korporacija za proizvodnju komercijalnih aviona COMAC (Commercial Aircraft Corporation of China) priprema niz novih komercijalnih aviona za ulazak u upotrebu, ali nema planove da razvija nadzvučni avion.

Među dodatnim modelima koje korporacija razvija nalaze se još dve verzije aviona C919, zatim širokotrupni C929, a potom i avion velikog kapaciteta C939, koji bi bio direktan konkurent Boingu 777X.

Prema rečima Ifana Žanga, menadžera proizvoda u COMAC-u, fokus će u početku biti na varijacijama modela C919. Skraćena verzija, namenjena za upotrebu u uslovima visoke nadmorske visine i visokih temperatura, koja će imati do 160 sedišta, sledeća je u planu za ulazak u upotrebu 2028. godine, dok je prvi let zakazan za 2027. Ova verzija biće kraća za šest ramova u odnosu na osnovni model C919, koji se već nalazi u flotama najvećih kineskih avioprevoznika - Er Čajna (Air China), Čajna Sadern (China Southern) i Čajna Istern (China Eastern).

Avion Kina C919 COMAC Foto: Profimedia/Newscom/XI LI

Produžena varijanta planirana je za ulazak u upotrebu 2030. godine. Imaće 11 ramova više od standardnog C919 i nudiće maksimalni kapacitet od 240 sedišta, u poređenju sa još uvek u Evropi nesertifikovanih 192 sedišta kod osnovnog modela. Komak planira da doda drugi izlaz za hitne slučajeve iznad krila i vrata pune veličine između zadnjeg dela i izlaza iznad krila, kako bi se ispunili zahtevi za evakuaciju.

COMAC još nije obezbedio državna sredstva za razvoj produženog modela, dok je skraćena verzija već dobila odobrenje. Produžena verzija će imati dolet od 3.000 nautičkih milja, što je praktično isto kao i kod standardnog modela. Planirana brzina krstarenja je 0,78 Maha. Najveća poletna masa (MTOW) iznosiće 95 tona. Uz motore sa većim potiskom, planirano je i dodavanje tri dodatna rezervoara za gorivo - ispred i iza glavnog centralnog tanka.

COMAC C929 Foto: WANG ZHAO / AFP / Profimedia

Model C929 planiran je za ulazak u upotrebu do 2035. godine, što je značajno kasnije od početnih planova kada je još bio zajednički projekat sa Rusijom. Kao i kod produženog C919, Komak još čeka odobrenje države kako bi oslobodio potrebna sredstva.

Prvi kineski širokotrupni avion sada je projektovan da prevozi 282 putnika u standardnoj konfiguraciji, na maksimalnoj udaljenosti od 6.500 nautičkih milja. Slično kao i kod Boinga 787, Komak planira raspored sa devet sedišta u ekonomskom razredu po redu.

COMAC C919 Foto: Shutterstock

Maksimalna poletna masa iznosiće 247,5 tona, prema trenutnim planovima. Za poređenje, MTOW kod Boinga 787-8 je 228 tona, a kod 787-9 iznosi 254,7 tona. Dolet Boinga 787-8 je 7.300 nm, dok 787-9 može da preleti do 7.565 nm, prema podacima Boinga.

Nakon C929 slediće razvoj aviona C939, koji će biti pozicioniran kao konkurent Boingu 777X. Datum ulaska u službu i tehnički detalji za sada nisu objavljeni. Prema rečima Žanga, COMAC ne planira razvoj nadzvučnih aviona - čak ni u dugoročnoj perspektivi.

(Aero.rs)

Video: Air France Hop Embraer E190

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>