Bio sam u ekipi padobranaca koja je na dan otvaranja Niškog aerodroma skočila demo skok i dočekala YU-AND kraj piste.
Sećam se našeg oduševljenja kad smo videli prvenac iz te Jatove flote Boinga 737-300.
Iskreno mi je žao što nije završio u muzeju vazduhoplovsta, krilo uz krilo sa Karavelom.......
Mala anegdota: Po sletanju na LYBE te 1985. godine - piloti Lufthanse, dolaze do pilota JAT-a i pitaju da li bi mogli da ih provedu i pokažu im avion, jer je to prvi put da vide novi tip uživo.
Samo mala digresija gde smo bili, a gde smo danas...
To je bilo u vrijeme Jugoslavije gdje su bili i hrvatski i slovenski i bosanski stručnjaci i piloti a danas je samo Srbija i Srbijanci,nekada 22 miliona stanovnika a sada ni 6 eeee
Zaista tužna vest za srpsku i svetsku avijaciju. Nije se učilo na greškama sa YU-AMB nego se greške i dalje ponavljaju. Ovakvi avioni tj. muzejski eksponati od izuzetne vrednosti i značaja su tzv. mašina za pravljenje para, ali.. na nekom drugom mestu.
Lep tekst, ali kratak. Trebalo je dodati sta je sve ovaj avion preziveo i gde radio (u lizingu). Nikako nije beznacajno. Kao i zanimljivost da je avion isporucen sa klasicnim, analognim instrumentima, skicno B727 (samo jos jedna kompanija u svetu je zahtevala tu opciju) a standardna je bila EFIS. To je i te kako unazadilo progres srpskih pilota i prelazak na narednu generaciju aviona. Evo, mozda zanimljivost, avion je bio sa CRT ekranima (preteca danasnjim LCD) koji su se izvlacili iz plafona, tako da je po prvi put izostavljena safety demonstracija od clanova kabinske posade. Ni to nije bilo dugog veka. Avioni serije 737 su imali izuzetno mali nalet zbog dugogodisnje slabe eksploatacije usled sankcija.
Proka
Bio sam u ekipi padobranaca koja je na dan otvaranja Niškog aerodroma skočila demo skok i dočekala YU-AND kraj piste. Sećam se našeg oduševljenja kad smo videli prvenac iz te Jatove flote Boinga 737-300. Iskreno mi je žao što nije završio u muzeju vazduhoplovsta, krilo uz krilo sa Karavelom.......
Podelite komentar
Bgd
Srbija je poznata po cuvanju istorije i tradicije. Neverovatan narod.
Podelite komentar
Petar
Mala anegdota: Po sletanju na LYBE te 1985. godine - piloti Lufthanse, dolaze do pilota JAT-a i pitaju da li bi mogli da ih provedu i pokažu im avion, jer je to prvi put da vide novi tip uživo. Samo mala digresija gde smo bili, a gde smo danas...
Podelite komentar
Nody
@Petar
To je bilo u vrijeme Jugoslavije gdje su bili i hrvatski i slovenski i bosanski stručnjaci i piloti a danas je samo Srbija i Srbijanci,nekada 22 miliona stanovnika a sada ni 6 eeee
Podelite komentar
MIroslav M.
Zaista tužna vest za srpsku i svetsku avijaciju. Nije se učilo na greškama sa YU-AMB nego se greške i dalje ponavljaju. Ovakvi avioni tj. muzejski eksponati od izuzetne vrednosti i značaja su tzv. mašina za pravljenje para, ali.. na nekom drugom mestu.
Podelite komentar
321
Isekli hrast star 600 sta he za njih avion od 40god
Podelite komentar
Avionautik
Lep tekst, ali kratak. Trebalo je dodati sta je sve ovaj avion preziveo i gde radio (u lizingu). Nikako nije beznacajno. Kao i zanimljivost da je avion isporucen sa klasicnim, analognim instrumentima, skicno B727 (samo jos jedna kompanija u svetu je zahtevala tu opciju) a standardna je bila EFIS. To je i te kako unazadilo progres srpskih pilota i prelazak na narednu generaciju aviona. Evo, mozda zanimljivost, avion je bio sa CRT ekranima (preteca danasnjim LCD) koji su se izvlacili iz plafona, tako da je po prvi put izostavljena safety demonstracija od clanova kabinske posade. Ni to nije bilo dugog veka. Avioni serije 737 su imali izuzetno mali nalet zbog dugogodisnje slabe eksploatacije usled sankcija.
Podelite komentar
Pilot iz Drvara
Tuga...
Podelite komentar
Bole
Jos jedan od dokaza da je Jugoslavija bila DRZAVA.
Podelite komentar
Slavke
Ukratko - sramota za kompaniju, drzavu, muzej a i strucnu javnost
Podelite komentar
Aca
Nasi ko nasi, Salabajzeri.
Podelite komentar