
Reportaža sa leta Banja Luka - Beograd
Početak maja sam proveo u Banja Luci – vikend u ovom mirnom i prijatnom gradu bio je pravo osveženje. Do Banja Luke sam stigao autobusom, ali sam za povratak u Beograd izabrao bržu i udobniju opciju – let avionom kompanije Er Srbija (Air SERBIA).
Kartu sam rezervisao mesec dana ranije putem aplikacije Er Srbije. Cena karte iznosila je 4.000 dinara, a dodatno sam rezervisao sedište uz doplatu od 700 dinara. Tarifa koju sam odabrao tokom rezervacije mi omogućava da unesem ranac i mali kofer do 8kg
Er Srbija leti između Beograda i Banja Luke dva puta nedeljno – svakog ponedeljka i petka. Iako razdaljina između ova dva grada nije velika, smatram da let i dalje ima smisla, posebno ako iz Beograda nastavljate dalje putovanje sa Aerodroma Nikola Tesla.
DAN PUTOVANJA


Na aerodrom sam stigao oko sat i 15 minuta pre leta, što je sasvim dovoljno za mali aerodrom kakav je Banja Luka. Do aerodroma sam došao transferom turističke kompanije Smiljić, koja organizuje prevoz putnika iz centra grada. Cena karte je 5 evra, a red vožnje usklađen je sa odlascima i dolascima aviona. Minibus staje ispred terminala, tačno na delu za odlaske. Pored samog ulaza u terminal nalazi se i mali kafić.


Odmah po dolasku uputio sam se ka šalteru za čekiranje. Kako nisam imao predati prtljag, procedura je bila veoma brza. Nakon toga prošao sam bezbednosnu i pasošku kontrolu. U delu za odlaske nalaze se samo dva izlaza, nekoliko automata za piće i grickalice, kao i mali duty free shop
Informacije o letu:
- Avio kompanija: Er Srbija
- Tip aviona: ATR72-600
- Registracija aviona: YU-ASC
- Sedište: 4F
- Predviđeno vreme poletanja: 18:10
- Stvarno vreme poletanja: 19:25
- Predviđeno vreme sletanja: 19:05
- Stvarno vreme sletanja: 20:22
- Popunjenost leta: ~60%

Ubrzo nakon toga iz Beograda je sleteo avion za današnji let – ATR 72-600. Avion je star 9 godina i u flotu Er Srbije ušao je u junu 2024. godine, kao poslednji primerak ovog tipa koji je kompanija preuzela. Zbog nevremena u Beogradu, avion je kasnio oko 30 minuta. Ukrcavanje je započelo sa dodatnih 40 minuta zakašnjenja. Dok smo čekali van terminala da uđemo u avion, nevreme je stiglo i do Banja Luke, pa smo po jakoj kiši išli peške do aviona.

Aerodrom Banja Luka ima jednu poletno-sletnu stazu 16/34. Uobičajeno, pista 16 se koristi za sletanja, a 34 za poletanja. Na današnjem letu, međutim, koristili smo stazu 16, iako je vetar duvao sa suprotne strane, jer se severno od aerodroma nalazilo jako nevreme. Dok je posada završavala sve procedure i dok smo započeli taksiranje ka pisti 16, oluja se nalazila direktno iznad aerodroma, što je dovelo do dodatnog odlaganja poletanja.


Na poletno-sletnoj stazi zadržali smo se oko 40 minuta i konačno poleteli u 19:25, sat i petnaest minuta kasnije od predviđenog vremena. Nakon poletanja skrenuli smo levo, preleteli Tuzlu, a nešto pre dostizanja visine krstarenja posada je započela servis, koji se sastojao od bočice vode i malog pakovanja Plazma keksa. Ovo je standardan servis na kraćim letovima Er Srbije.

Ubrzo smo započeli snižavanje ka Beogradu, preleteli Šabac i Obrenovac i zatim skrenuli levo za prilaz na pistu 30R. Međutim, avion koji je sleteo nekoliko minuta pre nas udario je zeca na pisti, zbog čega je pista privremeno zatvorena. To je dovelo do odustajanja od prilaza na visini od svega 500 metara i odlaska u još jedan krug.

Sleteli smo u 20:22 po lokalnom vremenu i taksirali do parking mesta B7.
Autobus nas je ostavio odmah kod pasoške kontrole, što se često dešava kada nema mnogo putnika. U suprotnom, iskrcavanje se obavlja kod izlaza A3. Prošao sam brzo kroz elektronske kapije za pasošku kontrolu i kroz prostoriju za preuzimanje prtljaga.

Za odlazak sa aerodroma koristio sam autobusku liniju 600, koja vozi do Glavne železničke stanice. Sa aerodroma takođe polaze i linije 72, 607, 860i i A1. Sve linije, osim minibusa A1, besplatne su za putnike.
Let je bio vrlo prijatan, iako je zbog nevremena bilo malo turbulencije. Posada je bila odlična, a usluga na nivou onoga što se može očekivati od većine evropskih avio-kompanija. Ako nastavite svoje putovanje sa Aerodroma Nikola Tesla, ova linija je vrlo isplativa. Autobusom od Banja Luke do Beograda putuje se oko šest sati, prelaze se dve državne granice, a u slučaju gužvi putovanje može potrajati i znatno duže.
Autor: Branislav Stojanović
(EkipaAero.rs)
Video: Gašenje požara u Crnoj Gori: Helikopter Kamov Ka-32
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.