Ruski odgovor na Boing 787: UAC patentirao novi širokotrupni avion

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Ujedinjena avio-korporacija (UAC), registrovala je patent za novu porodicu širokotrupnih dugolinijskih aviona pod oznakom WBLA, sa doletom do 13.600 kilometara i kapacitetom između 236 i 320 putnika.

Osnovni model WBLA-600 predviđen je za 281 putnika u rasporedu sa tri klase, dok skraćena verzija WBLA-500 nudi 236 sedišta, a produženi WBLA-700 do 320 mesta. Prema projekcijama, troškovi operacija ovog aviona biće niži od Boinga 787-9 – za oko 3% po letu u direktnim troškovima i do 6% u ukupnim direktnim troškovima.

Odgovor na sankcije i prekid saradnje sa Kinom

Rusija se u dugolinijskom putničkom saobraćaju danas oslanja gotovo isključivo na strane avione, dok je Iljušin Il-96 zastareo i povučen iz redovne komercijalne upotrebe, ali se i dalje koristi u ograničenom broju u državnim i specijalnim misijama. Nakon povlačenja iz zajedničkog projekta CR929 sa Kinom 2023. godine, UAC je preusmerio resurse na razvoj domaće platforme, nastojeći da smanji zavisnost od uvoznih komponenti i obezbedi kontinuitet dugolinijskih linija.

Kompoziti, „digital twin“ i saberleti na krilima

WBLA je projektovan uz široku upotrebu karbonskih kompozita kako bi se smanjila masa i potrošnja goriva. Posebno se izdvaja krilo velikog raspona sa zakrivljenim vrhovima u obliku sablje („saberleti“), tehnologija već korišćena na regionalnom avionu SJ-100.

UAC navodi da je ceo razvojni proces baziran na „digital twin“ tehnologiji, koja omogućava virtuelno testiranje svih elemenata pre izrade fizičkog prototipa, čime se skraćuje vreme razvoja i smanjuju troškovi.

Iljušin IL-96-300 Salinger Igor

Više varijanti i fleksibilna upotreba

Pored standardne putničke verzije, planirane su i kargo i kombi (putničko-kargo) varijante, što proširuje mogućnosti primene. Novi motori trebalo bi da budu razvijeni u Rusiji (poput PD-35 ili njegovih varijanti), a istovremeno usklađeni sa ICAO standardima o emisijama i buci.

Vest o patentu preneli su ne samo ruski već i brojni zapadni mediji, što pokazuje da je projekat privukao pažnju i u industrijskim krugovima izvan Rusije. Iako za sada nema zvaničnog saopštenja UAC-a sa dodatnim detaljima, patentna zaštita obuhvata čitav niz tehničkih rešenja – od aerodinamičkih profila do digitalnih sistema upravljanja.

(Aero.rs)

Video: Gašenje požara u Crnoj Gori: Helikopter Kamov Ka-32

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>