Pratt & Whitney unapređuje GTF motore – stiže paket Advantage i retrofit HS+

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Prat i Vitni (Pratt & Whitney) je najavio novu seriju unapređenja za porodicu Geared Turbofan (GTF) motora, sa ciljem da reši ranije probleme sa izdržljivošću i poveća performanse. Ključ ove inicijative je paket „GTF Advantage“ za motor PW1100G, koji pokreće Erbas A320neo, kao i posebna retrofit opcija za postojeće korisnike pod nazivom HS+.

GTF Advantage – veći potisak, duži radni vek

Paket GTF Advantage predstavlja značajno redizajnirano jezgro motora. Rešenja uključuju povećan protok vazduha radi niže radne temperature, unapređenu toplotnu zonu sa novim dizajnom lopatica, izdržljivijim premazima i poboljšanim sistemom hlađenja. Zahvaljujući ovim promenama, radni vek motora praktično udvostručuje.

Prat i Vitni navodi da unapređenja donose povećanje potiska za 4% na nivou mora i do 8% na većim visinama, dok je potrošnja goriva smanjena za oko 1%. Iako se radi o skromnom procentu, u praksi to donosi avio-kompanijama značajne godišnje uštede.

HS+ – rešenje za postojeće operatore

Za avio-kompanije koje već koriste avione iz porodice A320neo, razvijen je paket HS+ koji prenosi ključne tehnologije Advantage-a na postojeće PW1100G motore. Ova opcija omogućava do 95% trajnosnih benefita punog paketa, uključujući unapređeni komoru za sagorevanje, nove turbine i redizajniran ležajni prostor.

HS+ se sastoji od oko 35 komponenti i moći će da se implementira tokom redovnih ciklusa održavanja, a prve ugradnje očekuju se 2026. godine. Na taj način operateri dobijaju produženi radni vek motora bez potrebe za potpunom zamenom.

Foto: Pratt & Whitney

Šire primene i softverska unapređenja

Manji GTF motori, PW1500G i PW1900G, koji se koriste na Erbasu A220 i Embraer E2 seriji, takođe će dobiti slične nadogradnje – uključujući redizajnirane komore za sagorevanje i novu turbinsku opremu.

Pored hardverskih izmena, Prat i Vitni uvodi i softversko ažuriranje koje omogućava smanjene režime potiska prilikom penjanja. Ova promena smanjuje temperature u najopterećenijoj zoni motora tokom kritične faze leta, što produžava radni vek između dva remonta za dodatnih 5 do 20 procenata.

Najnovija unapređenja predstavljaju važan korak u povećanju pouzdanosti GTF motora, koji su u prethodnim godinama izazivali nezadovoljstvo operatora zbog problema sa izdržljivošću i čestim vanrednim remontima. Uvođenjem paketa Advantage i retrofit opcije HS+, Pratt & Whitney nastoji da povrati poverenje avio-kompanija i obezbedi efikasniju eksploataciju aviona koje pokreće ova generacija motora.

(Aero.rs)

Video: Gašenje požara u Crnoj Gori: Helikopter Kamov Ka-32

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>