
Crnogorska kompanija pokušala da izdejstvuje prebacivanje 5 aviona A320neo kompanije S7 na Filipine i u Egipat
Ruska avio-kompanija S7 Airlines odbila je da pregovara o prenosu svojih prizemljenih aviona A320neo stranim prevoznicima iz Egipta i sa Filipina, uprkos njihovom iskazanom interesovanju.
Trenutno je većina S7 flote A320neo van upotrebe zbog trajnih problema sa motorima Pratt & Whitney. Posrednička kompanija ponudila je pomoć u vezi sa osiguravajućim nagodbama za ove prizemljene avione, ali Ministarstvo saobraćaja Rusije nije ozbiljno razmotrilo te predloge, objavio je Kommersant 10. septembra.
Problem prizemljenih aviona i dalje je jedno od ključnih pitanja ruskog aviosaobraćaja. Od početka sukoba sa Ukrajinom značajan deo ruske komercijalne flote faktički je imobilisan, pretvarajući moderne avione u skupe statične eksponate na aerodromima. Situacija je posebno izražena kod „zelenih“ A320/A321neo aviona kompanije S7, koji nikada nisu ni ušli u komercijalnu upotrebu.

Ranije je MelonAero, posrednička kompanija iz Crne Gore, podnela predloge ruskoj vladi, Ministarstvu saobraćaja i kompaniji S7 Airlines (poznatoj i kao Sibir Airlines) u ime privatnih prevoznika AlMasria (Egipat) i SEAIR International (Filipini). Ovi predlozi obuhvatali su kupovinu ili zakup do pet aviona A320/321neo za međunarodne operacije. Inicijativu SEAIR International-a predvodio je filipinski avio-stručnjak Emil Bišara.
Prenos prizemljenih aviona stranim operaterima mogao bi da vrati ove letelice u upotrebu i ojača veze između Rusije i Filipina. Ipak, visoki troškovi održavanja i složenost tehničke podrške pod aktuelnim sankcijama značajno ograničavaju opcije S7. Rizik da se avioni koriste za kanibalizaciju delova unutar Rusije takođe zahteva oprez.
(Aero.rs)
Video: Gašenje požara u Crnoj Gori: Helikopter Kamov Ka-32
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.