Er Azija pregovara o kupovini kineskog C919 – prvi strani korisnik ovog aviona?

   ≫   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Er Azija (AirAsia) je potvrdila da je u aktivnim pregovorima sa kineskim proizvođačem COMAC o nabavci uskotrupnog putničkog aviona C919, čime bi mogla postati prva strana avio-kompanija koja će koristiti ovaj model. Vest je saopštio Toni Fernandes, izvršni direktor matične kompanije Capital A, tokom Samita „Pojas i put“ u Hong Kongu.

Zainteresovanost Er Azije se dešava u periodu snažnog rasta potražnje za avio-prevozom u jugoistočnoj Aziji. Samo između Kine i zemalja ASEAN-a trenutno se obavlja više od 2.500 nedeljnih putničkih letova, što je rast od preko osam odsto u odnosu na prošlu godinu. Fernandes ističe da ASEAN sve više funkcioniše kao jedinstveno tržište, slično Evropskoj uniji, sa slobodnijim kretanjem ljudi i robe. U tom okruženju niskotarifni prevoznici poput Er Azije imaju značajnu ulogu u povezivanju manjih gradova širom regiona.

SINGAPORE AIRSHOW Foto: Tanjug/AP/Vincent Thian

COMAC C919 je projektovan da konkuriše Boingu 737 i Erbasu A320, sa kapacitetom do 192 putnika i doletom od oko 5.500 kilometara. Ove performanse čine ga pogodnim za dominantne kratke i srednje linije u jugoistočnoj Aziji. Interesovanje Er Azije posebno dobija na značaju zbog problema u isporukama kod zapadnih proizvođača – Boinga i Erbasa – koji već mesecima kasne sa predajom novih aviona svojim kupcima.

Malezijski ministar saobraćaja Entoni Loke javno je ohrabrio COMAC da ubrza globalnu promociju C919, naglašavajući da bi ulazak jednog stranog prevoznika značajno doprineo međunarodnom kredibilitetu ovog aviona. On je potvrdio da pored Er Azije i nova avio-kompanija Er Borneo (Air Borneo) razmatra mogućnost nabavke C919.

Air Asia X Airbus A330 300 Foto: Shutterstock

Model C919 je ušao u komercijalnu upotrebu u maju 2023. godine i trenutno ga koriste isključivo kineske državne kompanije – Er Čajna, Čajna Istern i Čajna Sautern. One zajedno raspolažu sa 18 primeraka i imaju stotine naručenih. Iako nijedna strana avio-kompanija još nije zaključila zvaničnu porudžbinu, COMAC vidi jugoistočnu Aziju kao prvo prirodno inostrano tržište. Prema procenama, C919 bi mogao početi sa redovnim letovima iz Kine ka ovom regionu do 2026. godine.

Interesovanje Er Azije nadovezuje se na prošlonedeljni sporazum Er Kambodže, koja je potpisala memorandum o razumevanju za nabavku aviona manjeg tipa C909. Ovi potezi pokazuju da kineski proizvođač sve odlučnije gradi prisustvo u jugoistočnoj Aziji, što bi moglo dugoročno promeniti odnos snaga u konkurenciji sa Boingom i Erbasom.

(Aero.rs)

Video: Gašenje požara u Crnoj Gori: Helikopter Kamov Ka-32

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>