Porodice četvoro putnika sa leta kompanije Er Indija tužile Boing i Hanivel zbog nemara

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Porodice četvoro putnika koji su poginuli u nesreći aviona Er Indija u junu, o čemu smo u više navrata pisali na našem portalu, podnele su tužbu u Sjedinjenim Državama protiv proizvođača aviona Boing i proizvođača delova Hanivel, optužujući ih za nemar.

Tužba u koju je BBC imao uvid, podneta je u utorak: u njoj se tvrdi da su neispravni prekidači za gorivo izazvali nesreću i da kompanije „nisu učinile ništa“, iako su bile svesne rizika koje donosi dizajn aviona.

Let Er Indija 171, avion Boing 787 na liniji za London Getvik, srušio se ubrzo posle poletanja iz Ahmedabada, pri čemu je poginulo 260 ljudi. Prekidači za gorivo našli su se u fokusu istrage nakon što je preliminarni izveštaj pokazao da je dovod goriva u motore bio prekinut neposredno nakon poletanja.

Indija avion pad udes nesreća Fičer Foto-kolaž: Tanjug/AP

Američka Federalna administracija za avijaciju - FAA ranije je saopštila da su prekidači za kontrolu goriva u Boingovim avionima bezbedni.

Tužba tvrdi da su obe kompanije znale za rizik od pada još od razvoja i uvođenja Drimlajnera 787 i njegovih komponenti. Poziva se i na saopštenje FAA iz 2018. godine, koje je preporučilo – ali ne i obavezalo – avio-kompanije da pregledaju mehanizam za blokadu prekidača goriva, kako ne bi došlo do slučajnog pomeranja i prekida dotoka goriva.

Indija avion pad udes nesreća Fičer Foto-kolaž: Tanjug/AP

U slučaju leta 171, prekidač je, prema preliminarnom izveštaju, bio pomeren iz položaja „run“ (rad) u položaj „cut-off“ (zatvaranje), što je dovelo do prekida potiska motora.

Porodice smatraju da je to bio dizajnerski „nedostatak“ koji je omogućio „nenamerni prekid dotoka goriva i potpuni gubitak potiska neophodnog za let aviona. A šta su Hanivel i Boing učinili da spreče neminovnu katastrofu? Ništa.“

Indija avion pad udes nesreća Foto: Tanjug/AP

Kompanije, prema tužbi, nisu upozorile avio-prevoznike da prekidači zahtevaju pregled i popravku, niti su isporučile zamenske delove koji bi omogućili bezbednu ugradnju.

Umesto toga, Boing i Honeywell su „mirno sedeli“ oslanjajući se na blago saopštenje koje je samo preporučilo inspekciju prekidača, tvrde porodice koje zastupa advokatska kancelarija Lanier Law Firm iz Teksasa.

Detaljniji izveštaj o nesreći očekuje se tokom 2026. godine. U nesreći je poginulo ukupno 229 putnika, 12 članova posade i 19 ljudi na zemlji.

(Aero.rs)

Video: Aeromiting Rivolto: EF2000 vs Galeb G-2

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>