
Aeroflot i turbulencija: Rast konkurencije, skupo gorivo i borba za opstanak u 2025.
Ruska nacionalna avio-kompanija Aeroflot pokušava da pronađe ravnotežu između rasta i štednje tokom ove godine, dok rusko nebo postaje sve skuplje i gušće zahvaljujući konkurenciji konkurencije. Nacionalni prevoznik suočava se s padom broja putnika, rastom troškova i sve većim pritiskom stranih avio-kompanija koje osvajaju rusko tržište.
Prema procenama Ministarstva ekonomskog razvoja, kroz ruske aerodrome će ove godine proći oko 109,6 miliona putnika, što je dva miliona manje nego prošle godine. Više od 70% letova i dalje je domaće, ali dok domaći saobraćaj lagano opada, međunarodni letovi polako se oporavljaju i spašavaju bilans Aeroflota.
Kompanija pokušava da poveća efikasnost: skraćuje rute, smanjuje vreme leta i optimizuje flotu. „Ispravljanje koridora ka južnim gradovima povećalo bi kapacitet i smanjilo troškove,“ izjavio je generalni direktor Aeroflota Sergej Aleksandrovskij.
Strana konkurencija i rast troškova
Najveći problem dolazi spolja: strane avio-kompanije, uprkos sankcijama, preuzimaju sve veći deo tržišta i ove godine bi mogle da prevezu do 24 miliona putnika na linijama ka i iz Rusije, što je rekord.
„To je ozbiljan pritisak, ne samo na Aeroflot, već i na celu rusku avijaciju,“ upozorava Aleksandrovskij, a prenosi portal Ruavia.

Istovremeno, cene goriva, održavanja i aerodromskih usluga skaču, a troškovi infrastrukture posle modernizacije aerodroma dodatno opterećuju prevoznike. „Svaki novi aerodrom danas višestruko povećava troškove kompanija,“ kaže prvi čovek Aeroflota.
Iako su cene karata porasle za oko 6%, rast troškova ih sustiže i ruši profit. Najosetljivije su linije kratkog i srednjeg dometa, gde putnici sve više biraju povoljnije alternative.
Ruski odgovor: novi avioni MC-21

Aeroflot pokušava da se održi na površini kroz obnovu flote. Kompanija planira da do 2030. godine kupi više od 100 domaćih putničkih aviona MC-21-310, koji bi trebalo da postanu oslonac ruske civilne avijacije.
„To je budućnost našeg neba. Spremni smo da potpišemo i sledeći ugovor,“ kaže Aleksandrovskij.
Trenutna strategija Aeroflota zasniva se na tri stuba: smanjenju troškova, racionalizaciji mreže linija i obnovi flote. U prevodu – manje rasipanja, više tehnologije, i mnogo pažljivije planiranje svakog leta. Jer u 2025. godini, borba za nebo iznad Rusije nije samo pitanje prestiža – već pitanje opstanka. A 2026. godina je - već pred vratima.
(Aero.rs)
Video: Airbus H145M Helikopterske jedinice MUP: Vežba spasavanja iz vode
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.