• 0

Vreme čitanja: oko 3 min.

Još jedan avion pao na krov, troje povređenih

Vreme čitanja: oko 3 min.

Avion je poleteo iz Kervila i bližio se kraju putovanja od 190 kilometara, kada je iznenada izgubio visinu i srušio se

  • 0

Mali privatni avion Beech 35 Bonanza srušio se u nedelju nadomak aerodroma Džordžaun u Teksasu, a u njemu su pored pilota bile još dve osobe.

Jednomotorac je pao direktno na krov privatne kuće koja je srećom bila prazna, dok su putnici prebačeni u bolnicu, prenosi Daily Mail.

“Bili su u dobrom stanju s obzirom na to šta se dogodilo. Bili su uplašeni, nisu znali šta se dešava. Pomogli smo im da siđu, jer su pokušali da skoče kroz rupu na krovu”, rekao je jedan od svedoka nesvakidašnje nesreće.

Kako se saznaje, privatni avion je poleteo iz Kervila i bližio se kraju putovanja od 190 kilometara, kada je iznenada izgubio visinu i srušio se na krov.

Američka Federalna uprava za civilno vazduhoplovstvo (Federal Aviation Administration - FAA) potvrdila je da će se voditi istraga o incidentu, dok će ostaci aviona ove nedelje biti uklonjeni s lica mesta.

U ovom trenutku, nisu poznate sve okolnosti, pa možemo samo da spekulišemo i istaknemo sreću da vlasnici nisu bili u kući.

Ono što se zna je da je Beechcraft bio u prilaznoj putanji za sletanje na aerodrom Georgetown Municipal (GTU) u trnutku udesa. Po položaju olupine "nasađene" na krov može se naslutiti da avion nije udario velikom horizontalno brzinom već je najverovatnije došlo do sloma sile uzgona (tzv. stall) i "propadanja" ka zemlji.

Beechcraft Bonanza napravljen je u preko 17.000 primeraka u različitim varijantama i jedan je od najmasovnije prozvođenih tipova aviona namenjenih privatnim korisnicima. Prvi primerci ušli su u upotrebu još 1947. godine i - uz kasnije Cessnu 172 i Piper Super Cub - postavili temelje masovnoj upotrebi malih aviona na severnoj hemisferi.

Kako bilo, incident u Teksasu treći - dokumentovan u medijima - je po redu u julu mesecu, jer su avioni završavali na krovovima i u blizini Varšave odnosno Long Biča.

Tako se Cessna 206 Grand Caravan, operatera Skydive Warshaw, srušila prošli ponedeljak na hangar na aerodromu u blizini poljske prestonice. Prilikom nesreće nestradalo je pet osoba, o čemu je Aero.rs pisao.

Poland Cessna Plane Crash Tanjug/AP
Pilot je pokušao da sleti u lošim vremenskim uslovima i letelica se srušila na objekat u kojem se nalazilo 10 ljudi. On je poginuo na licu mesta, dok su putnici u Cessni povređeni. Ostali nastradali bili su među inima koji su se zatekli u hangara.

Na krovu hangara završio je i avion za obuku pilota Cessna 172, a incident se dogodio 10. jula na aerodromu Long Bič (LGB) u Kaliforniji.

Letelicom je upravljao pilot na obuci koji je vežbao sletanja i poletanja, a čini se da je u jednom trenutku izgubio kontrolu. Cessna je završila na krovu jednog aerodromskog hangara.

On je, srećom, preživeo pad i uspeo da izađe iz kabine.

Jedan od faktora koji zasigurnu utiče na - bar statistički - ovoliko povećanje avionskih udesa u urbanim sredima je upravo njihova ekpsanzija i "približavanje" aerodromima oko kojih ima sve manje i manje slobodnog prostora koji nije neophodan za bezbedno odvijanje letanja dokle god je sve kako treba. Međutim, ukoliko "nešto pođe po zlu" te bezbednosne margine se pomeraju i avion lako može da završi na nečijoj kući ili u dvorištu.

Jedan od drastičnijih primera gore opisane situacije je i udes aviona DC-9 Jugoslovenskog Aerotransporta 23. novembra daleke 1974. kada je avion "tvrdo sleteo" umesto na aerodrom, nekih 2.5 km ranije u blatnjave njive negde izmedju Save i početka piste. Avion je izgoreo u požaru, ali se svih 44 putnika i šest članova posade spaslo nepovređeno.

Na mestu gde se 1974. se avion "mekano srušio" (ili tvrdo sleteo, kako se uzme) danas su redovi zgrada, autoperionica, benziska pumpa... čitaocima Aero.rs prepuštamo da izvuku zaključak kakav bi bio ishod udara aviona u ove čvrste objekte

(Aero.rs/SK/IS)

Video: Aeroklub Kraljevo pretrpeo ozbiljna oštećenja nakon stravičnog nevremena

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>