Vatra gori a helikopter leti: Snimak gašenja požara u ruskom helikopteru Mi-8

   ≫   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Snimak objavljen na društvenim mrežama je gotovo nerealan: članovi posade gase požar u helikopteru Mi-8 kompanije Gaspromavia tokom leta.

Upravo to se desilo tokom leta ovog tipa letelice između aerodroma Bovanenkovo i Nadima.

Požar je izbio u motorskom delu koji se nalazi iznad putničke kabine, konkretno prema nekim navodima u reduktoru, kritičnoj komponenti koja “prebacuje” obrtni momenat u rotor i repni rotor

Vatra se očigledno brzo proširila na kabinski deo helikoptera.

Zahvaljujući brzoj reakciji posade, obavljeno je prinudno sletanje na nekih 40 kilometara od Nadima, lokacije prema kojoj se helikopter uputio.

Posada je sama uspela da ugasi požar i evakuiše iz letelice.

Incident zabeležen je u autonomnoj provinciji Jamalo Nenjec, regionu koji je poznat po surovim vremenskim uslovima.

Mi-8 gazpromavia Foto: Wikimedia/Igor Dvurekov
Helikopteri koji lete u ovakvom okruženju moraju biti podložni merama dodatne predostrožnosti, smatraju ekperti za bezbednost letenja. Faktori poput ekstremno niskih temperatura ili jakih vetrova mogu negativno uticati na sigurnost letelice i živote posade.

Ovaj incident je još jednom ukazao na značaj rigoroznih kontrola i održavanja u avijaciji. Kvar ovog tipa može da uzrokuje katastrofalne posledice.

Dvomotorni transportni helikopter Mi-8 uveden je u službu Ratnog vazduhoplovstva SSSR daleke 1967. godine, a istovremeno je našao široku civilnu primenu na skoro svim kontinentima. Do sada je proizvedeno više od 12.000 primeraka u različitim verzijama.

Stotinak komada prošlo je kroz RViPVO nekadašnje SFRJ i danas Srbije, a takođe su bili ili su još uvek okosnica transportnih helikopterskih kapaciteta mnogih država u okruženju: Mađarske, Hrvatske, Bugarske, Severne Makedonije, Češke i Slovačke.

Gazpromavia je aviokompanija sa sedištem u Moskvi, Rusija. Leti putničke i neredovne liniije, primarno kao podrška naftnoj i gasnij industriji, ali i neke redovne domaće letove iz Moskve i međunarodne čarter putničke i kargo usluge.

Aviokompanija je osnovana u martu 1995. godine i potpunom je vlasništvu JSC Gazprom Russia. Koristi flotu sastavljenu od veoma različitih tipova poslovnih, putničkih i transportnih aviona i helikoptera uključujući Jak-40 i Jak-42, Suhoj Super Jet, Tupoljev 154, Dassault Falcon, Antonov An-74, Mi-8 i teški Iljušin IL-76.

(Aero.rs/AB/SI)

Video: Najsavremeniji transporter za RViPVO: Airbus C295

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>