Vreme čitanja: oko 3 min.
Nova ptica na nebu Srbije: Prince Aviation preuzeo Tecnam P2010 Gran Lusso na sajmu u Fridrishafenu
Vreme čitanja: oko 3 min.
Ono što P2010 Gran Lusso razlikuje od većine aviona u toj kategorije je posvećenost estetici, kako iznutra tako i spolja
Fridrishafen, grad na na obali jezera Boden, ima izuzetno bogatu vazduhoplovnu tradiciju koja seže unazad preko stotinu godina. Slobodno se može reći da su pojmovi, odnosno imena kompanija Zeppelin i Dornier postali simboli ovog grada.
Poslednje tri decenije ovaj nemački grad domaćin je Aero Expo, najvećeg evropskog sajma generalne avijacije - uslovno rečeno "male avijacije": proizvođači, distributeri, razvojne firme, avio-servisi, proizvođači naraznoraznije opreme i materijala u Fridrishafenu izlažu privatne avione, od ultralakih preko jednomotornih do ne baš tako malih bizjetova, jedrilice, žirokoptere, električne letilice, dronove od minijaturnih do po današnjim standardima gorostasnih za prevoz tereta ili čak ljudi...
Srpska avio-kompanija, škola letenja (ATO) i servis za održavanje aviona (MRO) Prince Aviation vratila se sa ovogodišnjeg Aero Expo sa novim avionom u svojoj floti: Ugovor o primopredaju prvog aviona Tecnam P2010 Gran Lusso potpisali su drugog dana sajma cpt. Slobodan Stričević, jedan od osnivača i suvlasnik Prince Aviation i Valter Da Kosta, glavni menadžer prodaje ovog italijanskog proizvođača aviona.
Prince Aviation, koji je i regionalni zastupnik italijanskog proizvođača, već ima tri aviona ovog široj javnosti možda manje poznatog - ali u vazduhoplovnim krugovima veoma cenjenog brenda - i to dva jednomotorna P2008 i jedan dvomotorni P2006.
Četvrti Tecnam biće prvi Grand Lusso: u pitanju avion sa dizel motorom u potpunosti opremljen za instrumentalno letenje (IFR). Ono što P2010 razlikuje od većine aviona u toj kategorije je posvećenost estetici, kako iznutra tako i spolja.
Grand Lusso je avion, kažu Italijani koji su poznati kao jedna od kolevki prestižnog dizajna "za vrhunsko letno iskustvo - luksuz nije samo stanje velike udobnosti i prefinjenosti, već i uživanje u sveobuhvatnom osećaju i kvalitetnoj izradi".
"Avion je fantastično opremljen, u potpunosti IFR, znači za školovanje instrumentalnog letenja, noćnog letenja, školovanje za sticanje dozvole profesionalnog pilota", kaže cpt Stričević
"Ovaj avion donosi nešto novo u Srbiju, nešto što nije bilo do sada, uvek se trudimo da budemo lideri u tome i nadam se da ćemo tako i nastaviti", poručuju iz Prince Aviation.
P2010 ima najveći dolet i namanju potrošnju goriva od svih Tecnam aviona, između ostaloga zahvaljujući 4-cilindričnom Continental CD 170 dizel motoru.
Ima mesta za četiri osobe i opremljen je najsavremenijim navigacionim i komunikacionim uređajima baziranim na popularnim G1000 Nxi IFR, GFC700 autopilotom i Garmin ESP paketom. Maksimalna brzina je 259 km/h a minimalna samo 98 km/h. Za poletanje mu treba po fabrickim specifikacijama 700 metara, a sleća na oko 500.
Pored nabavke novog aviona, Prince Aviation se sa sajma Aero Expo 2024 vratio bogatiji i za novog kapetana aviona, trenutno najmlađeg u kompaniji: povratni let Fridrishafen-Beograd bio je ujedno i poslednja provera za 29-godišnjeg Luku Vujkovića posle koje je - po proceni instruktora - ispunio uslove i dobio i četvrtu "crtu" na svojim epoletama, jedno od najvećih profesionalnih dostignuća za pilota.
Luka je, inače, diplomirao na saobraćajnom fakultetu, ima zvanje master inzenjer vazdusnog saobracaja i transporta a uz fakultet se školovao u Prince Aviation gde radi već tri godine. Do zvanja kapetana, sakupio je ukupno 2.500 sati leta. "Deda mu je bio kapetan u JAT i Aviogenexu na Boeingu 727 i 737, sad bi bio ponosan" kažu njegove kolege iz Prince Aviation
(Aero.rs)
Video: Prince Aviation Open Day 2023, aerodrom Ečka
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
srboje
Sta nam ti komarci?!
Podelite komentar