Vreme čitanja: oko 3 min.
Farnborough International Airshow 2024: Evo koje letelice će biti prikazane ove godine
Vreme čitanja: oko 3 min.
Svetska "velika trojka" proizvođača komercijalnih aviona Boeing, Airbus, Embraer će biti prisutna na FIA2024 u velikom broju, zajedno sa specijalistom za regionalne avione, ATR-om
Svake druge godine profesionalci iz avio-industrije, piloti, mehaničari, ali i zaljubljenici u civilne i vojne letelice preplave britanski grad Farnborough, zahvaljujući, naravno, najvećoj air-show manifestaciji na svetu - Farnborough International Airshow (FIA).
Tako će biti i ove godine. Evo šta će sve, prema navodima portala Aerotime, moći da vide oni koji će prisustvovati ovom prazniku vazduhoplovstva koje se održava od 22. do 26. jula ove godine.
Komercijalni avioni
Svetska "velika trojka" proizvođača komercijalnih aviona (Boeing, Airbus, Embraer) će biti prisutna na FIA2024 u velikom broju, zajedno sa specijalistom za regionalne avione, ATR-om.
Prisustvo Boeinga biće znatno manje u odnosu na prethodne sajmove u Farnborou. Na ovogodišnjem skupu neće biti prisutni ni avioni 737 MAX ni 777X, koji bi inače privukli mnogo pažnje. Zahvaljujući Qatar Airwaysu biće pokazan Boeing 787-9.
S druge strane, avioni Airbusa "preplaviće" aerodrom ovog britanskog grada: Air India pokazaće u statičkom delu svoj A350-900, zajedno sa A220-200 koji je namenjen američkom prevozniku JetBlue.
Svaki dan sajma, A330-900neo u bojama Virgin Atlantica, leteće demonstracione letove, a biće pokazan i A321XLR namenjen kompaniji Iberia.
Brazilski Embraer ponovo će dovesti svoj 195-E2, dok će ATR prikazati najnoviji ATR72-600 u putničkoj i teretnoj konfiguraciji.
Transporteri i borbeni avioni
Airbus će prikazati oba svoja vojna transportna aviona: C295 (koje koristi Ratno vazduhoplovstvo Vojske Srbije) i A400M, ali i A330 MRTT koji će leteti svakog dana.
Boeing će takođe biti predstavljen na vojnom delu sajma, iako samo kratko, sa svojim P-8 Poseidon platformom za vazdušno nadgledanje (zasnovanom na popularnom Boeing 737-800) koji će izvesti prelete dva dana sajma, ponovo zahvaljujući RAF-u.
Embraer donosi svoj vojni transportni avion C-390 Millenium kako u statički, tako i u leteći prikaz (u utorak, 23. jula 2024). C-390 je svestran transportni avion srednje veličine, najteži koji dolazi iz pogona brazilskog proizvođača.
Što se tiče borbenih aviona, prema sadašnjem programu "glavna zvezda" biće F-35 koji će demonstrirati svoje sposobnosti vertikalnog poletanja i sletanja (VTOL) kao i konvencionalnog letenja.
Boeing će takođe prikazati F-15QA u statičkom i u vazdušnom prikazu svakog dana sajma, dok će Leonardo u statičkom delu prikazati svoj laki školsko-borbeni avion M-346.
Na sajmu će se takođe prikazati avioni kao što je General Dynamics F-16 kojim upravlja Dansko ratno vazduhoplovstvo, kao i BAe Systems Hawk T1 trenažni avioni - elitnih Crvenih strela RAF-a (Red Arrows). I F-16 i T1 imaće karakterističnu crveno-belu šemu boja, baš kao i laki trenažni mlazni avion iz Turske Hürjet, koji je prvi put poleteo između dva sajma - 25. aprila 2023. godine.
Helikopteri
Na FIA2024 će biti predstavljen dvomotorni CH-47 Chinook koji će leteti svakog dana, dok će Airbus Helicopters pokazati svoj H160 višenamenski dvomotorni helikopter u statičkom delu, a Leonardo će prisustvovati sa svojim modelom A149.
Na kraju, specijalizovana britanska organizacija za obuku i održavanje helikoptera Helioperations će pokazati bivši Sea King britanskih oružanih snaga kao i AW139 helikopter koji koristi za obuku obalske straže i pomorske operacije traganja i spasavanja.
Pod tačkom "razno"
Na ovogodišnjem FIA biće prikazan jedan od dva aviona iz najnovije Gulfstream Aerospace G-700 serije koji su isporučeni Qatar Airwaysu u maju 2024. godine.
Ovaj svetski rekorder među dvomotornim avionima ima najduži domet od svih Gulfstream aviona do sada. Dizajniran da prevozi do 19 putnika, G700 ima maksimalnu brzinu od Ma 0.935 i domet do 7.750 nautičkih milja (14.353 km). Svaki avion košta oko 75 miliona dolara.
Tu je i Textron King Air. Potpuno razvijen od originalnog Beechcraft King Air koji je prvi put dizajniran 1964. godine, najnovija verzija popularnog dvomotornog aviona služi različitim namenama.
Od korporativnih i taksi letova do redovnih putničkih letova, od medicinskih evakuacija i traganja i spasavanja do pomorske patrole i operacija obalske straže: King Air je radio sve to tokom proteklih šest decenija.
Na kraju, Embraerov trenažni avion Super Tucano biće prikazan samo u statičkom delu. Izgrađen kao osnovni trenažni avion za prelazak pilota sa propelerskih na brze mlazne avione, Super Tucano koriste razne vazduhoplovne snage i druge oružane snage širom sveta.
(Aero.rs)
Video: Galeb Team premijerno na aeromitingu CIAV2024 u Varaždinu
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.