Hteo je da impresionira prijatelje: Avion se srušio odmah posle poletanja, sve zabeleženo na snimku
Dvomotorni avion Piper PA-31T Cheyenne I (Pajper Čijen I) srušio se juče, 22. oktobra, na aerodromu Paramiljo (SCI) u San Kristobalu u Venecueli, država Tačira. Oba člana posade su poginula, a avion je potpuno uništen u požaru.
Prema svedocima koji su snimali poletanje, pilot je navodno obećao da će napraviti krug iznad njih, prenosi Aviacionvenezoelana. Na snimku se može čuti kako jedna osoba kaže: „Hoće da nas impresionira“.
Odmah po odvajanju od poletno-sletne staze vidi se da avion ulazi u penjući zaokret, ali nagib postaje preveliki — više od 90 stepeni, takoreći ulazi u valjak — zbog čega gubi visinu i udara u tle.
Lokalni mediji navode tehnički kvar kao mogući razlog udesa. U požaru koji je nastao letelica je potpuno uništena. Za avion (registarske oznake YV1443, proizveden 1979. godine) navodi se da je u privatnom vlasništvu.
Piper PA-31T Cheyenne (Pajper Čejen) pripada porodici dvomotornih turboprop aviona koje je razvila američka kompanija Piper Aircraft početkom sedamdesetih godina, kao deo šire linije poslovnih i putničkih letelica izvedenih iz klasičnog modela PA-31 Navajo.
Serija Cheyenne predstavljala je prelazak sa klipnih motora na turboprop pogon, čime je Piper ušao u segment bržih i sposobnijih aviona za poslovni transport, obuku i laku komercijalnu upotrebu.
Prvi model, PA-31T Cheyenne I, poleteo je 1969. godine, a tokom proizvodnje razvijene su varijante Cheyenne II i Cheyenne III, svaka sa poboljšanim performansama i avionikom. Ukupno je proizvedeno oko 870 primeraka svih verzija, što ovu porodicu čini jednom od uspešnijih u istoriji kompanije Piper.
Avion PA-31T Cheyenne I pokreću dva Pratt & Whitney PT6A-28 turboprop motora, svaki snage oko 620 konjskih snaga, što mu omogućava krstareću brzinu od približno 480 km/h i dolet od oko 2.700 kilometara.

Cheyenne ima presurizovanu kabinu, što mu daje mogućnost leta na visinama do 10.000 metara, znatno iznad vremenskih nepogoda. Namenjen je pre svega poslovnim korisnicima, manjim prevoznicima i državnim službama, a korišćen je i za vojne namene u nekoliko zemalja.
Jugoslovenski aerotransport JAT, odnosno njegova Pilotska škola, kasnije Pilotska akademija u Vršcu, koristila je tri Piper Cheyenne za obuku pilota i avio-taksi prevoz.
(Aero.rs)
Video: Prince Aviation instalirao Certus internet sistem u Cessna Citation 525
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.