Hteo je da impresionira prijatelje: Avion se srušio odmah posle poletanja, sve zabeleženo na snimku

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Dvomotorni avion Piper PA-31T Cheyenne I (Pajper Čijen I) srušio se juče, 22. oktobra, na aerodromu Paramiljo (SCI) u San Kristobalu u Venecueli, država Tačira. Oba člana posade su poginula, a avion je potpuno uništen u požaru.

Prema svedocima koji su snimali poletanje, pilot je navodno obećao da će napraviti krug iznad njih, prenosi Aviacionvenezoelana. Na snimku se može čuti kako jedna osoba kaže: „Hoće da nas impresionira“.

Odmah po odvajanju od poletno-sletne staze vidi se da avion ulazi u penjući zaokret, ali nagib postaje preveliki — više od 90 stepeni, takoreći ulazi u valjak — zbog čega gubi visinu i udara u tle.

Lokalni mediji navode tehnički kvar kao mogući razlog udesa. U požaru koji je nastao letelica je potpuno uništena. Za avion (registarske oznake YV1443, proizveden 1979. godine) navodi se da je u privatnom vlasništvu.

Piper PA-31T Cheyenne (Pajper Čejen) pripada porodici dvomotornih turboprop aviona koje je razvila američka kompanija Piper Aircraft početkom sedamdesetih godina, kao deo šire linije poslovnih i putničkih letelica izvedenih iz klasičnog modela PA-31 Navajo.

Serija Cheyenne predstavljala je prelazak sa klipnih motora na turboprop pogon, čime je Piper ušao u segment bržih i sposobnijih aviona za poslovni transport, obuku i laku komercijalnu upotrebu.

Prvi model, PA-31T Cheyenne I, poleteo je 1969. godine, a tokom proizvodnje razvijene su varijante Cheyenne II i Cheyenne III, svaka sa poboljšanim performansama i avionikom. Ukupno je proizvedeno oko 870 primeraka svih verzija, što ovu porodicu čini jednom od uspešnijih u istoriji kompanije Piper.

Avion PA-31T Cheyenne I pokreću dva Pratt & Whitney PT6A-28 turboprop motora, svaki snage oko 620 konjskih snaga, što mu omogućava krstareću brzinu od približno 480 km/h i dolet od oko 2.700 kilometara.

Piper PA-31 Cheyenne Foto: Shutterstock

Cheyenne ima presurizovanu kabinu, što mu daje mogućnost leta na visinama do 10.000 metara, znatno iznad vremenskih nepogoda. Namenjen je pre svega poslovnim korisnicima, manjim prevoznicima i državnim službama, a korišćen je i za vojne namene u nekoliko zemalja.

Jugoslovenski aerotransport JAT, odnosno njegova  Pilotska škola, kasnije Pilotska akademija u Vršcu, koristila je tri Piper Cheyenne za obuku pilota i avio-taksi prevoz.

(Aero.rs)

Video: Prince Aviation instalirao Certus internet sistem u Cessna Citation 525

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>