Reportaža sa leta Milano - Beograd: Iskustvo, usluga i utisci

   
Čitanje: oko 6 min.
  • 1

Posle pet predivnih dana provedenih u Italiji, došao je i taj trenutak da se vratimo u Srbiju. Odjavili smo se iz našeg hotela i krenuli do železničke stanice Milano Centrale da ostavimo prtljag na čuvanje. Naš let za Beograd bio je zakazan za 20:55h, pa smo imali još vremena za šetnju gradom.

Posle šetnje i posete najpoznatijih turističkim atrakcija grada, uputili smo se metroom nazad ka železničkoj stanici. Preuzeli smo prtljag, (cena je 6 evra po komadu za 4 sata, plus dva evra po dodatnom satu), i uputili se na autobusko stajalište sa leve strane železničke stanice, (gledano sa trga isped same stanice), odakle polaze autobusi ka međunarodnom aerodromu Milano Malpensa odakle letimo za Beograd, kao i ka aerodromu Orio al Serio u Bergamu. Cena karte u jednom pravcu iznosi 10 evra, ka oba aerodroma, a autobusi su savremeni i veoma udobni. Kartu kupujete ispred autobusa.

Trip report MXP-BEG Foto: Milija Marković

Ako pak želite da koristite voz ka Malpensi, cena je nešto viša i iznosi 16 evra. Lično, više volim da idem autobusom, mada koristim oba prevoza svaki put kad dođem u Milano. Ostavili smo stvari u prtljažnik autobusa i oko 17:30h smo krenuli ka Malpensi. Put traje oko sat vremena, a, ako vas uhvati crveni talas i koji minut duže. Dok se vozite gradom možete uživati u pogledu na milanske terase okićene cvećem, neke od mnogobrojnih crkava, videti moderne poslovne zgrade i mnogo toga još što ovaj lepi grad ima da ponudi.

Ubrzo smo izašli na auto put. Nekih pola časa kasnije stigli smo na Terminal T2 odakle lete putnici koji koriste kompaniju IziDžet (easyJet). Terminal 2 je stariji terminal. Zatvoren je 2020. godine zbog pandemije COVID-19 i ponovo otvoren 31. maja 2023. IziDžet je jedini zakupac Terminala 2 pošto su se sve čarter usluge, koje su ranije bile bazirane na Terminalu 2, preselile na Terminal 1 nakon otvaranja potonjeg. Nekoliko putnika je tu izašlo, a mi ostali smo nastavili na glavni terminal T1.

Trip report MXP-BEG Foto: Milija Marković
Trip report MXP-BEG Foto: Milija Marković
Trip report MXP-BEG Foto: Milija Marković

Aeroporto Internazionale di Milano-Malpensa "Silvio Berlusconi" je prilično veliki aerodrom. Često mogu biti gužve i zato bi bilo poželjno da na terminal dođete bar dva i po časa pre poletanja. Mi smo se čekirali on-line, jer smo imali samo ručni prtljag, koferče i ranac od 8kg koliko dozvoljava ErSrbija (Air Serbia), kao i jedan manji ranac koji se može smestiti ispod sedišta. Pošto nismo morali da čekamo na check-in, rešili smo da odemo do samoposluge Kerfur (Carrefour) koja se nalazi na spratu -1. Do nje možete doći liftom, a nalazi se na ulazu u terminal za putnike koji dolaze vozom. Hteli smo da kupimo još par sitnica koje nismo želeli da teglimo iz grada. Na žalost, trenutno se radi renoviranje marketa, tako da nismo uspeli ništa da kupimo.

Trip report MXP-BEG Foto: Milija Marković
Trip report MXP-BEG Foto: Milija Marković

Vratili smo se liftom u check-in zonu i rešili da nešto prezalogajimo pre leta. Otišli smo uz stepenice u deo sa hranom (food court) i seli u jedan od restorana. Naručili smo po picu i kiselu vodu, a potom smo se uputili na KD kontroli. Prošli smo bez problema i uputili se u free-shop, koji je prilično veliki a gde možete naći sve bitne italijanske brendove odeće i obuće, parfema i kozmetike, odličan izbor vina i sireva, slatkiša, sobe za pušenje, restorane, trafike sa knjigama i časopisima, vodom i sokovima, suvenirima itd.

Trip report MXP-BEG Foto: Milija Marković
  • Terminal 1 je podeljen u tri dela i prima većinu putnika na redovnim i čarter letovima:

    Zona A upravlja domaćim i letovima unutar Šengen zone.

  • Zona B obavlja letove van Šengena i interkontinentalne letove.
  • Zona C (B2), otvoren u januaru 2012., upravlja letovima van Šengena, interkontinentalnim letovima i bezbednosno osetljivim letovima za SAD i Izrael.

Pošto Srbija nije deo EU i Šengen zone, uputili smo se u zonu B na pasošku kontrolu. Kada krene primena ETIAS sistema, nećemo morati da čekamo u redovima za pečatiranje pasoša sa putnicima iz ostatka sveta, već ćemo kao državljani EU, SAD, Velike Britanije, Kanade, Izraela i još nekih zemalja samo skenirati pasoše na ulasku i izlasku, što će u mnogome ubrzati proceduru prelaska granice. Do tada, čekamo u redu. Srećom, nije bila velika gužva, i relativno brzo smo prošli granicu, bez ikakvih problema.

Trip report MXP-BEG Foto: Milija Marković

Naš avion je bio parkiran na gejtu B72. Hodnici su prilično dugački, ali postoje trake za ubrzanje, od kojih neke nisu bile u funkciji, pa ako imate ranac na leđima i grudima kao ja, može doći do ozbiljnog preznojavanja. Osvežio sam se u toaletu, a ubrzo je krenulo ukrcavanje u avion. Let JU419 Er Srbije bio je zakazan za 20:55h.

Trip report MXP-BEG Foto: Milija Marković

Ukrcavamo se u Erbas A319-132 registracije YU-APL, star 15 godina, koji je prvobitno isporučen kompaniji Adrija Ervejs (Adria Airways) u maju 2010. a od decembra 2020, leti za Er Srbiju.

Dočekalo nas je ljubazno osoblje, ali, odmah smo naleteli na problem, jer su svi putnici u avionu imali bar po dva ručna prtljaga, pa nismo mogli da stavimo naše stvari u pregrade za prtljag već smo morali da ih držimo kod sebe u krilu i ispod sedišta. Mala neprijatnost, ali, događa se. Mislim da otud dolazi pooštravanje kontrole ručnog prtljaga koje avio-kompanije sprovode u poslednje vreme.

Trip report MXP-BEG Foto: Milija Marković
Trip report MXP-BEG Foto: Milija Marković

Zbog svega navedenog kasnili smo sa poletanjem deset minuta. Kad smo se smestili, kabinsko osoblje nas je prebrojalo, i mogli smo da krenemo. Poleteli smo tačno u 21:05h. Uzleteli smo bez problema uprkos dosadnoj, pravoj jesenjoj kiši koja je ceo dan padala na severu Italije. Uzletanje je bilo lagano, bez truckanja. Ubrzo se oglasio kapetan i pružio nam je informacije o našem letu: da su Milano i Beograd udaljeni 1000km i da će let trajati oko jedan čas i trideset minuta, da nas očekuje mirno nebo, i da ćemo leteti prosečnom brzinom od 800km/h, te da se sletanje očekuje oko 22:30h.

Kada smo dostigli visinu od 11000m dat je znak da možemo otkopčati pojaseve a osoblje je počelo servisom, koji se sastojao od kesice mini plazme od 20 grama i flašica vode od 0,25l. Posetio sam toalet, bio je čist i uredan.

Trip report MXP-BEG Foto: Milija Marković

Malo kasnije, stjuardesa je pokupila otpad. Sledećih pola časa je bilo mirno, uz povremeno blago

truckanje, koje me podsetilo na vožnju autobusom po našim drumovima. Nedugo potom, kabinsko osoblje je nudilo grickalice i pića na prodaju. Cene nisu velike, izbor je bio pristojan, a moguće je bilo platiti kešom u dinarima i evrima, kao i karticom. Desetak minuta kasnije, pilot je objavio da smo otpočeli spuštanje ka Surčinu i da nas očekuje sletanje za oko 20 minuta.

Sletanje je bilo glatko. Ubrzo smo pristali na gejt i izašli iz aviona uz ljubazni osmeh i srdačan pozdrav naših stjuardesa.

Trip report MXP-BEG Foto: Milija Marković

Prva stvar koja se primeti je da Tesla izgleda nedovršeno u odnosu na druge međunarodne aerodrome, a u oči upada nedostatak osoblja. Nismo ni jednog aerodromskog službenika sreli od gejta do pasoške kontrole. Signalizacija je bila jasna, i lako se obavlja kretanje putnika u željenom pravcu.

Kada smo došli do pasoške kontrole, koristili smo elektronske kapije, ali se tu napravila gužva, jer smo morali po više puta da stavljamo pasoš na skener. Kad smo završili kontrolu putnih isprava, uputili smo se u zonu podizanja prtljaga, koju smo prošli bez zadržavanja, pošto smo imali samo ručni prtljag. Izašli smo da sačekamo autobus 607, koji ide auto-putem pa se njim jako brzo stiže do Novog Beograda i Bežanijske kose, gde smo izašli. Ko živi na ovoj liniji, taksi mu nije potreban.

Trip report MXP-BEG Foto: Milija Marković

Što se tiče ukupnog utiska vezanog za beogradski aerodrom Nikola Tesla, ostaje utisak da je propuštena velika šansa da se rekonstrukcijom napravi reprezentativni aerodrom, kakav metropola poput srpske prestonice zaslužuje.

Autor: Milija Marković

(Ekipa/Aero.rs)

Video: Air Serbia Airbus A319 na aerodromu Nikola Tesla

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Miami

    21. april 2025. | 15:33

    Tako je. Aerodrom je upropascen koncesijom i jos mu je blokiran razvoj. Tirana je prestiga Beograd po broju putnika. Pametnom dosta.

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>