Vreme čitanja: oko 2 min.
Mađarski VVVIP Dassault Falconi 7X na "Tesli": Ko je njima došao
Vreme čitanja: oko 2 min.
Dva sivo obojena biz jeta Dassault Falcon 7X mađarskog vazduhoplovstva prevezla su do Beograda delegacije predvođene premijerom Viktorom Orbanom
Beogradski aerodrom Nikola Tesla bio je u petak i subotu domaćin nekoliko letilica it tzv. VVVIP kategorije vazduhoplova, odnosno onih koje prevoze najviše državne predstavnike.
Dva sivo obojena biz jeta Dassault Falcon 7X mađarskog ratno vazduhoplovstva (Magyar Légierő) prevezla su do Beograda delegacije predvođene premijerom severnog suseda Srbije, Viktorom Orbanom koga je na beogradskom aerodromu dočekala predsednica Vlade Srbije Ana Brnabić, uz državne počasti.
Nešto pre Falcona 7X '606' koji je kontrola leta vodila kao let HUAF655 sleteo je istovetni avion broja '607' sa ministronm inostranih poslova Mađarske i spoljne trgovine Peterom Sijatrom i prvim delom delegacije.
Na beogradskom aerodromu usluge hendlinga, odnosno prihvata, opsluživanja i otpreme mađarskih državnih aviona poverene su beogradskom hendling operateru SKY Partner, koji se na svojim društvenim mrežama pohvalio svojim svakako prestižnim klijentima.
Mađarska je 2018. godina nabavila prvi, a nedugo zatim i drugi luksuzni putnički avion Dassault Falcon 7X koji se pridružio znatno većem Airbus A319 sa primarnom misijom transporta najviših državnih funcionera.
Mađarsko ministartvo odbrane tada je saopštilo javnosti daje je "praksa u dve trećine NATO zemalja, kao i mnogim drugim" da ovakve zadatke obavlja ratno vazduhoplovstvo" pa samim tim i da poseduje odgovarajuće avione i kapacitete.
Mađarski VVVIP avioni pripadaju 59. bazi iz Kečkemeta (MH 59. Szentgyörgyi Dezső repülőbázis) ali zbog prirode posla odnosno putnika koje prevoze najčešće polaze i vraćaju se sa međunarodnog aerodroma Franc List u Budimpešti (BUD), koji je i dalje poznat pod nazivom Feriheđi.
Falcon 7X je jedan od najpoularnijih avuona među poslovnim korisnicima u svojoj kateogiji i zavisno od opterećenja može preleteti do 10.000 km bez sletanja. U prvih manje od deset godina proizviodnje (od 2007. do 2016.) isporučeno je preko 260 komada i oni su prema tadašnjim podacima naleteli preko 440.000 kilometara širom sveta.
Najviše može prevesti 19 putnika u veoma luksuznoj i udobnoj kabini, a već na prvi pogled su primetni "geni" lovačkih aviona Mirage i Rafale po kojima je fabrika Dassault najpoznatija: elegantne aerodinamičke linije, karakterističan izdužen nos aviona kao i strela krila pod za putničke avione velikim uglom.
(Aero.rs)
Video: Airbus C295 isporuka
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.