• 0

Vreme čitanja: oko 2 min.

Indijski "leteći kovčeg" odlazi u istoriju: IAF se oprostilo od legendarnog MiG-21

Vreme čitanja: oko 2 min.

Jedan od najvećih korisnika MiG-21 van SSSR se, poslednjim formacijskim letom, oprostio od legendarnog nadzvučnog lovca

  • 0

Četvrta eskadrila Indijskog ratnog vazduhoplovstva (Indian Air Force - IAF) simbolično se oprostila letom iznad grada Utarlai u provinciji Barmer u Radžastanu od jednog od nesumnjivo najznačajnih aviona u istoriji avijacije.

Eskadrila Oorials primila je prve MiG-21 1966. godine, a danas je prenaoružana sa Su-30 MKI.

Na poslednjem letu lovci MiG-21 pratili su skoro duplo veći višenamenski lovci Suhoj SU-30 MKI, koji se inače sklapa u indijskim fabrikama po licenci.

Prvi čovek indijske vojne avijacije, maršal Vivek Ram Čaudari ranije je najavio da će legendarne "dvadesetjedinice" biti prizemljene do početka 2024.

Zamenićemo eskadrile aviona MiG-21 sa lovcima LCA Mark-1A. Time ćemo premostiti njihovo prizemljenje”, precizirao je Chaudari u izjavi objavljenoj od strane Indijskog ratnog vazduhoplovstva.

MiG 21 je decenijama bio okosnica Indijskog ratnog vazduhoplovstva. Prvi avioni ovog tipa kupljeni su u ranim šezdesetim godinama prošlog veka, a u naoružanju je bilo skoro 870 letelica koje su postepeno bile menjane novim, modernijim letelicama.

Ovakva masovna upotreba u danas najmnogoljudnijoj državi na planeti imala je za posledicu i prilično crnu statistiku - prema indisjkim izvorima u preko 400 udesa raznih varijanti MiG-21 poginulo je više od 200 pilota i bar još 60 civila na zemlji tokom šest decenija korišćenja aviona pa je ovaj avion u nekimindijskim medijima dobio i nazim "leteći mrtvački sanduk".

Indija Indijsko vazduhoplovstvo MIG-21 Shutterstock
Indijsko ratno vazduhoplovstvo nedavno je saopštilo da planiraju kupovinu oko 100 aviona LCA Mark 1, koji se proizvode u Indiji.

Većina porudžbine odnosi se na lovačku varijantu LCA Mark 1A (83 komada), dok će preostali vazduhoplovi zameniti druge tipove aviona proizvedenih u nekadašnjem SSSR-u.

Prvi LCA Mark 1A biće isporučen u februaru sledeće godine.

“Program LCA (skraćenica od Light Combat Aircraft - laki borbeni avion) je osmišljen kao deo vojne industrije koji će postepeno zamenjivati vazduhoplove tipa MiG21, MiG23 i MiG27”, rekao je Chaudari, a navodi portal Livemint.

"Osim već poručenih aviona, razmišljamo o nabavci još 100 letelica", precizirao je on.

LCA Mark 1A je najmanji višenamenski borbeni avion namenjen za sve rodove oružanih snaga.

Ovaj avion poznat je i kao Teyas (brilijant, op. aut.). Uveden je u naoružanje 2015. Dug je 13.2 metra, ima raspon krila od 8,2 metra, razvija maksimalnu brzinu od 2.200 kilometara na sat. Taktički radijus kretanja mu je 500 kilometara, dolet od 1.850 do 3.200 kilometara, a plafon leta 16.500 metara.

(Aero.rs/AB/SI)

Video: RV i PVO Vojske Srbije na aeromitingu povodom 100 godina avijacije u Severnoj Makedoniji

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Teme

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>