Vreme čitanja: oko 1 min.
Još dve Super Pume u regionu: Nastavljene isporuke Airbus H225M Mađarskoj
Vreme čitanja: oko 1 min.
Četiri meseca nakon što su 86. helikopterskoj brigadi isporučene prve dve Super Pume, u Solonok stigla još dva helikoptera
U vazduhoplovnu bazu u Solnoku, gde bazira 86. helikopterska brigada Jožef Kiš ratnog vazduhoplovstva Mađarske (Magyar Légierő) isporučena su još dva višenamenska teška helikoptera Airbus M225H Super Puma.
O dolasku prvih Super Puma portal Aero.rs pisao je pre četiri meseca.
Podsetimo, Mađari će nove H225M, za koje grade nove hangare, koristiti za transport vojnika, borbeno traganje i spasavanje (CSAR), kao i za specijalne operacije. Naručeno je ukupno 16 helikoptera.
Mađarsko ratno vazduhoplovstvo odlučilo se pre pet godina da letelicama Airbus H225M i H145M zameni dotrajale Mil Mi17.
Svih 20 "145-ca" je isporučeno ranije, a od jula ove godine na red su došle i Super pume.
Do kraja ove godine će iz Airbus-ove fabrike u Marinjanu (južna Francuska) stići još dva helikoptera; šest će biti isporučeno tokom 2024, a do kraja 2025. preostala četiri helikoptera.
Mada izgledom neodoljivo podseća na H215M koje koristi i MUP Srbije, radi se ipak o dva različita helikopetra koji pripadaju istoj porodici.
Airbus H215M ima nešto manji domet i kapacitet za prevoz vojnika te se smatra da je u kategoriji ispod većeg H225M. Ipak helikoptera su "opasne mašine" koje su se dokazale u desetinama zemalja širom sveta.
Helikopteri iz porudice Cougar i Super Puma su korišćeni u kriznim situacijama u Libanu, Avganistanu, Čadu, Obali Slonovače, Centralnoj Afričkoj Republici, Somaliji i Maliju.
U regionu AS532L Cougare koriste Bugarska i Slovenija, a švajcarski Cougari česti su gosti i u Srbiji gde aktivno učestvuju kao podrška misiji KFOR.
Petokraki rotor helikoptera H225M pokreću dva Safranova motora Safran Makila 2A1. Letelica može da ponese 28 vojnika i leti brzinom od 260 kilometara na sat. Dolet joj je do 1.300 kilometara.
(Aero.rs/AB)
Video: Neviđen ples Super pume na nebu iznad Batajnice
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.