Izraelski vojni avion grmeo iznad Beograda: Čuo se na više od deset kilometara kada je poleteo
Buka sa neba ali mnogo jača nego što je uobičajena na koju su navikli i na koju su prilično oguglali, kombinovana sa nečim nalik pištanju najpribližniji je opis onoga što je juče popodne (ponedeljak 5. februar) iznenadilo stanovnike Beograda - barem onih delova koji se nalaze na liniji prilaza za pistu 30 aerodroma Nikola Tesla, odnosno iz pravca jugoistoka preko Avale, Čukarice i novobeogradskih blokova.
Krivac za gore opisano su četiri mlazna motora Pratt & Whitney JT3D starije generacije, pa samim tim i bučnija od današnjih "tihih" i "ekološki prihvatljivih" ispod krila aviona-veterana Boeing 707-300 izraeskog vojnog vazduhoplovstva.
Avionima sa starim motorima zbog buke koje prave (tzv. zagađenja bukom) nije dozvoljen redovan saobraćaj na komercijalnim aerodromima u SAD i Evropi.
Većini vojnih Boeing 707 koji su ostali u upotrebi ugradjeni su novi motori, najčešće CFM-56 ili su postojećima ugrađeni svojevrsni "prigušivači" buke tzv. hush-kit.
Avion koji je danas sleteo u Beograd pod oznakom leta IAF021 proizveden je pre 49 godina. Prvi korisnik je bila vlada Malezije a leteo je i u avio-kompaniji British Caledonian, rumunskoj kompaniji JARO International, kao i u Dubai Air Wing, odnosno Kraljevskom odeljenju (Royal Flight) UAE čiji je zadatak prevoz kraljevske porodice i najviših zvaničnika Ujedinjenih Arapskih Emirata.
Konačno ga je kupila Israeli Aircraft Industries (IAI) 1996. godine a kasnije je u nekom trenutku i konvertovan u kombinovanu tanker/transport konfiguraciju
Sa aerodroma Nikola Tesla Boeing 707-300 na letu IAF022 poleteo je nešto posle 17:00 a prema javno dostupnim podacima servisa za praćenje letova Flightradar24.com kao destinacija naveden je aerodrom Beeršeba (VTM), odnosno vazduhoplovna baza Nevatim.
Iako je poleteo u pravcu severozapada - u upotrebi je bila poletno-sletna staza 30L - buka motora dizajniranih u pedesetim godinama prošlog veka mogla se čuti i na Banovom Brdu koje je vazdušnom linijom udaljeno desetak kilometara od praga piste.
Boeing 707 kada je poleteo daleke 1954. godine uneo je revoluciju u vazdušni saobraćaj: bio je to prvi masovno proizvođeni mlazni putnilki avion za dugačke letove, kako transkontinenatalne prvenstveno po Americi ali i one prekookenske. Bio je to avion koji je u šezdesetim godinama prošlog veka bukvalno "smanjio svet".
Danas Boeing 707 više nije u upotrebi u redovnom putničkom avio-saobraćaju ali se zadržao u upotrebi kao platforma za najrazličitije vojne elektrosnske siseteme - najprepoznatljiviji je E-3 Sentry AWACS, kao transporter i kao avion-cisterna KC-135 za pretakanje goriva u letu koji je i dalje okosnica mnogih vazduhoplovstava uključujući i američko (United States Air Force - USAF)
(Aero.rs)
Video: Pogledajte helikoptere MUP u borbi sa vatrom: Snimak odozgo gašenja požara u Bloku 70
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Vozac Tomos Masine
Ponestaje municije i njima a?
Podelite komentar
Vesna
Pa da i mi zabranimo preletanje takvim avionima sa starim motorima. Dovoljnu buku prave i ovi koji nam stalno prelecu preko glava, a ovaj nas je dotukao.
Podelite komentar
Bukač
... zna li se sa čime nas zaprašuju ?!
Podelite komentar