Vreme čitanja: oko 2 min.
Ruska grdosija nad Beogradom: Teški transporter Il-76 doleteo iz Amana pa sutradan nastavio za Đerbu
Vreme čitanja: oko 2 min.
Zaglušujuća buka uz karakterističan zvuk četiri Solovjev D-30KP motora i poneki upaljeni alarm na automobilima parkiranim ispod teško da je mogla nekoga ostaviti ravnodušnim
Stanovnici Beograda koji imaju (ne)sreću da stanuju ili rade u jugoistočnim delovima grada koji se nalaze na putanji prilaza za piste 30 beogradskog aerodroma verovatno su već oguglali na zvuk aviona i više ni ne primećuju većinu od 100 do 150 vazduhoplova koji svakodnevno slete na aerodrom Nikola Tesla.
Ipak, juče popodne nešto posle 15 časova, zaglušujuća buka uz karakterističan zvuk četiri Solovjev D-30KP motora i poneki upaljeni alarm na automobilima parkiranim ispod teško da je mogla nekoga ostaviti ravnodušnim.
Nije ovo prvi put da teški transportni avion sovjetske proizvodnje Iljušin Il-76 sleće na beogradske aerodrome, bilo Nikola Tesla ili Pukovnik-pilot Milenko Pavlović. Avioni ovog tipa do sada su donosili - ali i odnosili - komercijalnu robu, naoružanje, humanitarnu pomoć, ruske i beloruske vojnike na zajedničke vežbe...
Avion koji je juče nadleteo Beograd došao je iz Amana i pripada Kraljevskom ratnom vazduhoplovstvu Jordana. Let je imao pozivni znak JEDS01. Avion je sutradan odleteo za Đerbu u Tunisu.
Avion koji je juče nadleteo Beograd došao je iz Amana i pripada Kraljevskom ratnom vazduhoplovstvu Jordana. Let je imao pozivni znak JEDS01. Avion je sutradan odleteo za Đerbu u Tunisu.
Nastao sredinom hladnog rata kao odgovor na potrebu za transportnim avionom velikog kapaciteta, Iljušin Il-76 TD je u državama nekadašnjeg sovjetskog saveza postao sinonim za izdržljivost, kapacitet i svestranost. Razvijen od strane sovjetskog konstruktorskog biroa Ilyushin, prvi prototip poleteo je 1971. godine, a od tada se ovaj avion dokazao kao nezamenljiv u mnogim delovima sveta.
IL-76 TD je dizajniran za prevoz teških tereta na velike udaljenosti, čak i u najnepristupačnijim delovima sveta. Sa maksimalnim kapacitetom tereta od 50 tona, ovaj avion može prevesti sve, od vojnih vozila i humanitarne pomoći do komercijalne robe. Njegova sposobnost da poleti i sleti na kratke i neuređene piste (čitaj: travnate ili zemljane) čini ga idealnim za operacije u vanrednim situacijama i na mestima sa slabom infrastrukturom.
Opremljen sa četiri motora Saturn (Solovjev) D30-KP, IL-76 TD dostiže brzinu krstarenja od oko 750 km/h i ima domet od 4.000 kilometara sa maksimalnim teretom. Njegov robustan dizajn i pouzdanost učinili su ga popularnim izborom ne samo među vojnim snagama širom sveta, već i među civilnim operaterima koji se bave prevozom teškog tereta.
Do danas je proizvedeno preko 960 primeraka IL-76 u različitim verzijama, uključujući i specijalizovane modele za gašenje požara, medicinsku evakuaciju i avio-tankere. Rusija, Kina, Indija, Iran i Alžir samo su neke od zemalja koje aktivno koriste ovaj avion, dok mnoge druge države i organizacije širom sveta često angažuju IL-76 TD za hitne transportne misije i logističke operacije.
(Aero.rs)
Video: Pogledajte kako avion od 400 tona sleće prkoseći bočnom vetru: Antonov An-124 iznad Vojvodine
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Milisav
Kažete prevozili ruske i beloruske vojnike na vežbe? Mislite sa našom vojskom? To je koliko se ne varam bilo do pre rata u Ukrajini,i to dve vežbe sa Ruskom vojskom godišnje. A ko je prevozio Nato vojnike sa kojima imamo i 45 vežbi godišnje?
Podelite komentar