Vreme čitanja: oko 2 min.
Zamena za Merkel One: VIP Airbus A350 "Kurt Šumaher" predat nemačkom vazduhoplovstvu
Vreme čitanja: oko 2 min.
Specijalno opremljen Airbus A350 koristiće se za prevoz nemačkih najviših zvaničnika
Lufthansa Technik poslednji od tri poručena, modifikovani (cabin retrofitt) putnički Airbus A350 nemačkom ratnom vazduhoplovstvu (Luftwaffe).
Airbus A350 vojne oznake 10+03 vratiće se u flotu nemačkog ratnog vazduhoplovstva i koristiće se za prevoz nemačkih vladinih zvaničnika i uglednih ličnosti.
Na svečanosti upriličenoj tokom sajma avijacije ILA 2024 u Berlinu, avion fabričkog broja 416 posle radova na opremanju kabine preuzeleo je Odeljenje za specijalne letove nemačkog Saveznog ministarstva odbrane.
A350 10+03 je (ponovo) zvanično uveden u upotrebu 5. juna 2024. godine, na ceremoniji kojoj je prisustvovao nemački državni sekretar za odbranu Nils Hilmer. Avion je dobio ime Kurt Šumaher, po Kurtu Ernestu KArlu Šumaheru, istaknutom nemačkom političaru i protivniku nacističkog režima.
Ovo je zapravo četvrta isporuka ukupno tri VIP A350 aviona nemačkom vazduhoplovstvu! Zvuči na prvi pogled nelogično ali evo objašnjenja:
Prva primopredaja aviona 10+03 dogodila se samo nekoliko meseci nakon političke odluke da se zamene dva aviona Airbus A340 iz flote Luftwaffe sa tri nova A350. Avioni A340 - popularno nazvani Merkel One po analogiji sa američkim predseedničkim Air Force One - bili su već dugo bili u upotrebi i procenjeno je posle nekoliko incidenata i otkazivanja letova da postaju nepouzdani.
Kako je novi A350 bio hitno potreban, Lufthansa Technik prvobitno je opremila prvi nabavljeni avion i to baš 10+03 privremenom kabinom pre nego što je avion isporučen u avgustu 2020. godine, navodi Aerotime.
Prve isporuke A350 aviona sa kabinom potpuno modifikovanom za potrebe vlade usledile su u novembru 2022. i martu 2023. sa avionima 10+01 Konrad Adenauer i 10+02 Teodor Hjus.
Nakon što su ti avioni postali operativni, 10+03 je vraćen u Lufthansa Technik VIP montažni centar u Hamburgu na kompletnu nadogradnju. Avion je osvežen novim bojama sa natpisom u fontu Bundes Sans i vingletima koji su sada obojeni u boje nemačke zastave.
"Četiri obnove kabinskog prostora za ukupno tri širokotrupna aviona obavljene su periodu od samo četiri godine, a neke od njih bile su pod jakim uticajem pandemije", ponosan je rekao je Soren Štark, izvršni direktor Lufthansa Technik AG koji ističe kako je u pitanju "Najveći program modernizacije u istoriji Odeljenja za specijalne letove".
A350 je širokotrupni dugolinijski putnički avion proizveden od strane evropskog proizvođača aviona Airbus. Najavljen je 2006. godine, a svoj prvi let obavio je juna 2013. godine, dok već naredne godine ulazi u komercijalnu upotrebu. Više od 50% aviona izrađeno je od kompozitnih materijala, što smanjuje težinu i poboljšava potrošnju goriva. Zahvaljujući tome, A350 troši do 25% manje goriva po sedištu u poređenju sa starijim generacijama aviona kao što su Boeing 777 i A340.
Kapacitet aviona zavisi od varijante. A350-900 može da preveze između 300 i 350 putnika, dok veći A350-1000 ima kapacitet od 350 do 410 putnika, zavisno od konfiguracije kabine. Kabina je dizajnirana sa širim sedištima i naprednim sistemima za ventilaciju, osvetljenje i zabavu.
Osnovne performanse aviona uključuju maksimalni dolet od oko 15.000 kilometara za model A350-900, dok A350-1000 može preleteti oko 16.100 kilometara. Maksimalna brzina krstarenja iznosi oko 903 km/h (Mach 0.85). A350 pokreću Rolls-Royce Trent XWB motori, koji su među najefikasnijim u svojoj klasi.
(GA/Aero.rs)
Video: Dassault Falcon 6X u Beogradu
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.