Vreme čitanja: oko 2 min.
Bugari obrnuli igricu: Jedna od najsloženijih fotografija tetris izazova nastala je u Bugarskoj, evo i kako
Vreme čitanja: oko 2 min.
Fotografija je planirana više od nedelju dana a samo pozicioniranje svih elemenata je trajalo između četiri i pet časova, kaže fotograf Ognjan Stefanov
Obeležavajući 35 godina upotrebe sovjetskog lovačkog aviona MiG-29 u ratnom vazduhoplovstvu Bugarske (Военновъздушни сили), bugarski vazduhoplovci napravili su verovatno jednu od najdetaljnijih i najposvećenije pripremanih fotografija iz popularnog tetris izazova (Tetris challenge).
Pojednostavljeno, fotografije predstavljaju svoj motiv iz perspektive "direktno" odozgo, rastavljen na delove, što više delova koje čine celinu to je fotografija zanimljivija ali i teža za realizaciju.
Ovo je postao pre svega zahvaljujući poztitivnoj reakciji javnosti na drušnim mrežama veoma popularan oblik komunikacije sa javnošću, pre svega organizacija i korporacija koja koriste razna tehnička sredstva, poput hitne pomoći, vatrogasaca, policije, vojske... Prema nekim informacijama tetris izazov počela je ciriška hitna pomoć koja je in Instagramu objavila fotografiju iz pticje perspektive svog vozika, opreme i ljudi.
Autor ove stvarno izvrsne fotografije je Ognjan Stefanov, jedno od - slobodno možemno reći - zaštnih lica Военновъздушни сили i pojedinac koji je svojim radom i posvećenošću mnogo doprineo afrimaciji slike o VVS u javnosti. Dugogodišnji fotograf bugarskog ratnog vazduhoplovstva, Ognjan za Aero.rs kaže da je "inicijalno planiranje i crtanje osnovnog dijagrama završeno za nekoliko sati, ali najviše vremena je potrošeno na pozicioniranje - u saradnji sa tehničkim osobljem - manjih delova 'slagalice' i trajalo je nedelju dana".
"Na sam dan fotografisanja, slaganje cele slike trajalo je 4-5 sati, i onda još 10 minuta leta u helikopteru iz koga je fotografija napravljena; samo fotografisanje je trajalo oko četiri minuta", kaže Stefanov.
Bugarski mediji u poslednjih nekoliko godina više puta su najavljivali da će eskadrila aviona MiG-29 biti prizemljena, a u poslednje vreme spekuliše se i da će ovi vazduhoplovi biti predati kao vojna pomoć Ukrajini, o čemu je pisao poljski portal Defence24.
I pored raznih špekulacija o sudbini ovih aviona nakon što ratnom vazduhoplovstvu te zemlje budu isporučeni avioni F-16, sovjetski vazduhoplovi ostaju u naoružanju do 2028. godine, prenela je u aprilu bugarska nacionalna novinska agencija BTA citirajući ministra odbrane Atanasa Zaprjanova.
Iako će prvi avioni F-16 biti isporučeni Bugarskoj sledeće godine, ruski avioni ostaju u naoružanju sve dok “novi avioni ne postignu punu operativnu spremnost”, precizirao je Zaprjanov.
Bugarska je 1989. godine u svoje naoružanje uvela eskadrilu od 12 aviona MiG-29A uz četiri aviona MiG-29UB namenjenih za obuku, ali je u poslednje vreme u letnom stanju bilo tek pola jednoseda. Zbog toga je Ministarstvo odbrane pokrenulo javnu nabavku za remont i rekonstrukciju šest motora za ove avione.
Popularne dvadeset-devetke formacijski pripadaju Trećoj avijacijskoj bazi, odnosni 1/3 eskadrili kpoja bazira na aerodromu Graf Ignjatijevo kraj Plovdiva, na jugoistoku Bugarske iz koje se pokreću sve domaće i
Rumen Radev, aktuelni bugarski predsednik, bivši je pilot MiG-29, koji je uniformu general-majora i komadanta ratnog vazduhoplovstva zamenio predsedničkom funkcijom.
Pripadnici RViPVO Vojske Srbije, preciznije 101. lovačke aviijacijske eskadrile Vitezovi i 250. brigade za PVD istovremeno sa bugarskim kolegalama uvežbavali su dejstva na iznad Šabla, na obali Crnog mora.
(Aero.rs)
Video: Red Flag 24
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Srebrni
Šta?
Podelite komentar