• 0

Vreme čitanja: oko 1 min.

State Department odobrio prodaju četiri Boeinga E-7 Južnoj Koreji za 4,9 milijardi dolara

Vreme čitanja: oko 1 min.

E-7 Wedgetail je prvobitno dizajniran za Kraljevsko australijsko vazduhoplovstvo i zasnovan je na komercijalnom avionu Boeing 737 Next Generation

  • 0
Boeing E-7 Wedgetail Foto: Shutterstock

Američki Stejt department odobrio je prodaju još četiri aviona Boeing E-7 Wedgetail za rano upozoravanje i kontrolu iz vazduha (AEW&C) Južnoj Koreji po ceni od 4,92 milijarde dolara.

U međuvremenu, američko vazduhoplovstvo traži od Boeinga da ubrza izradu prototipa za američko ratno vazduhoplovstvo, kako bi ubrzali uvođenje ovog tipa aviona u USAF. Očekuje se da SAD postanu daleko najveći operater ovog tipa vazduhoplova sa 26 letelica ovog tipa, s obzirom na sve češće zahteve da se zameni flota E-3 Sentry aviona (poznatih po velikim rotirajućim kupolama), navodi Simple Flying.

Nove letelice će početi da ulaze u službu američkog vazduhoplovstva 2027. godine. Boeing je već dobio inicijalni ugovor vredan 2.56 milijardi dolara za isporuku aviona za USAF. Uz SAD, ovaj tip aviona je već operativan u Velikoj Britaniji, Australiji, Turskoj i Južnoj Koreji koja već ima četiri vazduhoplova ovog tipa.

Boeing E-7 Wedgetail Foto: Shutterstock

E-7 Wedgetail je prvobitno dizajniran za Kraljevsko australijsko vazduhoplovstvo i zasnovan je na komercijalnom avionu Boeing 737 Next Generation. Njegov "nadimak" - Wedgetail je navodno posvećen klinorepom orlu - specifičnoj vrsti orla (Aquila audax) koji živi na prostorima Australije.

Umesto velike rotirajuće kupole, ima fiksiranu radar antenu sa aktivnim elektronskim skeniranjem. Do sada je proizvedeno oko 14 ovih aviona.

Boeing E-7 Wedgetail Foto: Shutterstock

Očekivanih 26 E-7 Wedgetail aviona za USAF (koliko je već poručeno) neće biti direktna zamena za staru flotu E-3 Sentry iz više razloga. Iako je za američko vazduhoplovstvo ključna dalekosežna sposobnost obaveštajnog nadzora i izviđanja, čini se da ovi avioni postaju sve ranjiviji, a drugi resursi (poput naprednih dronova i satelita) mogu preuzeti deo njihovog opterećenja.

Ranjivost ove vrste vazduhoplova se pokazala kada su u ratu protiv Ukrajine Rusiji oborena dva retka A-50U AEW&C aviona, za koje su smatrali da lete van osporavanog vazdušnog prostora.

(Aero.rs)

Video: Snimak obuke na helikopterima Mi-35 na vojnom aerodromu Morava u Lađevcima kod Kraljeva

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>