Kako je prvi kineski nosač aviona Lianoing postao nova strateška pretnja za Zapad

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Nedavni satelitski snimci otkrili su ključne izmene na prvom kineskom nosaču aviona Liaoning, ugrađene tokom velike obnove završene između februara 2023. i februara 2024. godine.

Snimci pokazuju niz unapređenja koja ukazuju na proširenje operativnih kapaciteta i efikasnosti ovog broda.

Prema izveštajima kompanije Janes, jedna od najuočljivijih promena je dodavanje novog lifta za oružje u zadnjem delu letačke palube Liaoninga. Lift dimenzija približno 6 × 2 metra postavljen je oko 3,5 metra ispred krme broda, prelazeći sigurnosnu liniju palube. Ova karakteristika nije bila prisutna na ranijim satelitskim snimcima.

Nosač aviona Lianoning Foto: GREG BAKER / AFP / Profimedia

Pored novog lifta u zadnjem delu, dodata su dva veća lifta za oružje u prednjem delu nosača, koji zamenjuju četiri manja lifta koja su ranije bila na tom mestu. Ovi novi liftovi, takođe dimenzija 6 × 2 metra, nalaze se između deflektora mlaznih gasova i dizajnirani su za veću fleksibilnost i brzinu pri reconfiguraciji naoružanja aviona, posebno kada su potrebna brza prilagođavanja pre poletanja.

U martu 2024. godine, tokom morskih proba nakon obnove, na palubi su primećeni modeli aviona J-15 i J-35, što ukazuje na to da je Liaoning nadograđen da primi najnovije kineske lovce i time poboljša svoje operativne sposobnosti, piše Eurasian Times.

Nosač aviona Lianoning Foto: IMAGO / imago stock&people / Profimedia

Ove nadogradnje očigledno su doprinele boljim operativnim performansama. Prema podacima otvorenih izvora sa platforme X (bivši Twitter), stopa borbenih misija aviona sa Liaoninga značajno se povećala nakon obnove.

Tokom svoje misije u decembru 2022. godine, stopa borbenih misija dostigla je vrhunac od 20 dnevno, ali je opala na samo pet poletanja i sletanja aviona pred kraj misije. Međutim, do septembra 2024. godine, nakon obnove, prosečna stopa borbenih misija porasla je na 37 dnevno, s maksimalnim vrednostima do 48 misija u jednom danu. Ove modifikacije ukazuju na to da je Liaoning sada bolje opremljen za intenzivne operacije.

Nosač aviona Lianoning Foto: Liu Fang / Xinhua News / Profimedia

Dok je Liaoning bio na obnovi, Shandong, drugi operativni nosač aviona Narodne oslobodilačke armije Kine (PLAN), postao je veoma aktivan. Tokom svoje misije u oktobru 2023. godine, Shandong je u proseku imao 47 borbenih misija dnevno tokom devet dana, održavajući skoro dve misije po avionu dnevno tokom cele misije.

U izveštaju Ministarstva odbrane SAD za 2024. godinu o vojnom i bezbednosnom razvoju Kine, istaknuta je zabrinutost zbog brzog širenja mornarice PLAN.

Nosač aviona Lianoning Foto: IMAGO / imago stock&people / Profimedia

Prema izveštaju objavljenom 18. decembra, PLAN ostaje najveća mornarica na svetu sa više od 370 brodova i podmornica. Izveštaj detaljno opisuje napredak Kine u jačanju svojih mornaričkih sposobnosti, posebno kroz program nosača aviona.

Trenutno Kina raspolaže sa dva nosača aviona, dok se treći, CNS Fujian, o kom je portal Aero.rs već pisao, očekuje u operativnoj upotrebi u prvoj polovini 2025. godine.

(Aero.rs)

Video: Airbus Helicopters H145M prikaz Helikopterska jedinica MUP Srbije

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>