Rusi na početku godine izgubili tri letelice: Oborena dva helikoptera Mi 8 i jedan Mi 28
Nova godina nije donela ništa dobro pripadnicima ruskih vazduhoplovno-kosmičkih snaga: u noći između poslednjeg dana 2024. i prvog dana 2025. godine zabeležena su tri rušenja ruskih helikoptera.
Dva helikoptera Mi-8 pogođeni su iznad Crnog mora projektilima ispaljenim sa ukrajinskog bezposadnog plovila Magura V5, tokom borbene operacije u blizini rta Tarhankut na Krimu.
Incident, koji je prvobitno prijavila Glavna obaveštajna uprava Ukrajine (HUR MO), kasnije su potvrdili i ruski izvori. Ukrajina je tvrdila da je jedan helikopter uništen, dok je drugi oštećen, ali se vratio u bazu. Međutim, ruski izvori su priznali sa da su oba helikoptera izgubljena, piše Defence Blog.
Ruski stručnjaci za avijaciju kritikovali su taktičke propuste koji su doveli do gubitaka. „Gubitak dva helikoptera Mi-8 mogao je biti izbegnut jednostavnim prilagođavanjem taktike za suzbijanje bespilotnih letelica“, naveo je časopis Russian Aviation.
Istovremeno, nekoliko istaknutih ruskih Telegram kanala izvestilo je 1. januara da je jurišni helikopter Mi-28 oboren, iako detalji incidenta ostaju nejasni.
Preliminarne informacije sugerišu da posada helikoptera nije preživela, uz spekulacije da je helikopter možda greškom pogođen od strane ruskih protivvazduhoplovnih sistema u takozvanoj "prijateljskoj vatri".
Ako se te spekulacije potvrde, ovo bi bio drugi slučaj gubitka Mi-28 helikoptera zbog "prijateljske vatre" od početka velike ruske invazije na Ukrajinu.
Rusija je, prema dostupnim podacima, tokom rata izgubila oko 15 helikoptera Mi-28. Ovaj jurišni helikopter, poznat kao „Noćni lovac“, ključan je za pružanje bliske vazdušne podrške i misije protiv dronova.
Incident sa Mi-28 naglašava sve veću složenost vazdušnih operacija u konfliktnim zonama, gde dronovi i letelice s posadom operišu u neposrednoj blizini, povećavajući rizik od pogrešne identifikacije.
(Aero.rs)
Video: Pogled iz pilotske kabine: Hitan medicinski prevoz povređenog helikopterom MUP Srbije
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.