Nove slike kineskog lovca 6. generacije potvrdile: Čengdu J-36 ima dva člana posade
Svaki video snimak ili fotografija kineskih aviona šeste generacije koji se periodično pojavljuju na internetu po pravilu postaju viralni. Tako je i sa najnovijim snimcima aviona koji razvija avio korporacija Čengdu (Chegdu Air Corporation) - teškog taktičkog lovca J-36, o kom je portal Aero više puta pisao.
Za razliku od dosadašnjih snimaka, nove fotografije pokazuju dugo očekivanu perspektivu aviona - snimak spreda - kojim je potvrđena procena zapadnh medija da J-36 ima veoma veliku i široku "bubble" kabinu (kabinu kupolastog oblika) koja se nadvija nad širokim prednjim delom trupa.
Unutar kabine - baš kao i u F-111 ili u Su-34 - sede dva člana posade jedan pored drugog. Objavljene fotografije pokazuju i gornji usisnik za vazduh na trupu ovog tromotorca, kao i na njegov masivni usisnik bez pregrada za nadzvučne brzine (DSI), navodi The War Zone.
U celini, fotografije podsećaju koliko je ovaj avion zapravo ogroman. Kao i drugi vazduhoplovi bez repnih površina, posebno oni sa karakteristikama nevidljivog aviona, ovi avioni - kada se gledaju "sa strane" mogu izgledati mnogo manji.
Pogled direktno s prednje strane ističe proporcije i masivnost Čengduovog lovca sledeće generacije. Na fotografijama se takođe mogu razaznati donji trapezoidni usisnici za vazduh na J-36, slični onima na F-22, kao i jedan od jedinstvenih velikih elektro-optičkih prozora sa strane nosa letelice. Taj uređaj se na slici ističe zlatnim odsjajem.
Nove slike pojavile su se samo nekoliko dana nakon što su objavljeni do sada najjasniji snimci manjeg, ali i dalje teškog lovca šeste generacije iz Šenjanga, koji se nezvanično označava kao J-XDS ili J-50, koji je takođe bio tema na stranicama portala Aero.
U njegovom slučaju, ne samo da je detaljniji pogled sa donje strane letelice, već je letelica u potpunosti vidljiva sa strane, pri čemu se vidi koliko je kabina aerodinamično stopljena sa gornjim delom trupa. Tu je i bolji pogled na profil ogromnog nosa.
Donji ugao pruža bolji uvid u raspored naoružanja u unutrašnjim prostorima, kao i konfiguraciju izduvnih mlaznica nalik F-22. Takođe se može potvrditi prisustvo EO/IR senzora u blister kućištu (bez stakla) ispod nosa. Šenjang po svoj prilici ima jednog pilota.
Mala bočna vrata, gde bi se verovatno nalazilo bočno skladište naoružanja, i dalje ostaju zagonetka. Jedinstvene rotirajuće krajnje površine krila takođe su vrlo jasno vidljive. Još jednom, upečatljiv je profil nosa, koji očigledno može da primi veoma veliki i snažan AESA radar.
(Aero.rs)
Video: Red Flag 24
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.