Južna Koreja dodatno jača vazduhoplovstvo: Umesto 20, nabavlja 40 lovaca Boramae
Korejska državna korporacija za proizvodnju vojnih vazduhoplova KAI (Korea Aerospace Industries) obezbedila je drugi ugovor za proizvodnju borbenog aviona KF-21 Boramae.
KAI je potvrdio da je sa korejskom Upravom za nabavku naoružanja i vojne opreme (DAPA) potpisao ugovor vredan 1,76 milijardi dolara za izgradnju dodatnih 20 aviona KF-21. Ugovor takođe obuhvata logističku podršku, uključujući tehničke priručnike i programe obuke. Ovaj novi ugovor dolazi nakon prethodnog, potpisanog u junu 2024. godine, koji se odnosio na prvu seriju od 20 aviona, vrednu 1,45 milijardi dolara. O detaljima ovog ugovora mogli ste da pročitate poseban tekst na portalu Aero.rs.
Prema trenutnom planu, KAI očekuje da počne isporuke prvih aviona Ratnom vazduhoplovstvu Republike Koreje u drugoj polovini 2026. godine. Poslednji, 40. avion trebalo bi da bude isporučen do 2028.

Program KF-21 pokrenut je 2015. godine kao zajednički projekat Južne Koreje i Indonezije, s ciljem razvoja nadzvučnog borbenog aviona koji će zameniti zastarele flote F-4 i F-5, piše Defence Blog. Platforma je osmišljena da unapredi sposobnosti u oblasti vazdušne nadmoći i udarnih dejstava, kombinujući naprednu avioniku, domaće senzore i višenamensku funkcionalnost.
Prema podacima kompanije KAI, šest prototipova se nalazi u fazi probnih letova još od prvog poletanja u julu 2022. godine. Ovi testovi, koje nadgleda DAPA, deo su šireg napora da se potvrde performanse KF-21 pre početka masovne proizvodnje i integracije u vazduhoplovne snage.

Investicija Južne Koreje u program KF-21, o kom ste mogli više da čitatena portalu Aero.rsusklađena je s dugoročnom odbrambenom strategijom čiji je cilj razvoj samostalne vazduhoplovne industrije i obezbeđivanje naprednih vazdušnih kapaciteta u uslovima promenljivih regionalnih pretnji. Očekuje se da će ovaj avion poslužiti kao most između lovaca četvrte i pete generacije, kombinujući osobine koje umanjuju radarsku uočljivost sa pristupačnom cenom i jednostavnim održavanjem.
KF-21 je već privukao interesovanje iz Poljske, Perua i Ujedinjenih Arapskih Emirata, gde potencijalni kupci traže alternativu skupljim zapadnim avionima pete generacije. Iako nijedan izvozni ugovor još nije zaključen, ove zemlje su, prema izveštajima, pokazale interesovanje za spoj naprednih sposobnosti i pristupačne cene koje KF-21 nudi.
(Aero.rs)
Video: Brzo i bučno: Brišući let MiG-29 na Aero MIND 2025
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.