Leonardo i Baykar prave u Italiji tri pogona za proizvodnju bespilotnih letelica Bajraktar, Akinči i Kizizelmu
Italijanska odbrambena i vazduhoplovna kompanija Leonardo i turski proizvođač Baykar najavili su planove za proizvodnju Baykarovih bespilotnih borbenih sistema - UCAV - u Italiji.
Zajedničko preduzeće LBA Systems će praviti Baykarove vodeće proizvode - TB2, TB3, Akinči i Kizilelma na tri različite lokacije u Italiji, uz podršku centara za istraživanje i razvoj, inženjering i sertifikaciju.
Prema ovom planu, pogon u Grotaggli (Grotalji) na jugoistoku biće zadužen za rad sa kompozitima i proizvodnju trupnih sekcija za Kizilelmu, Ronchi dei Legionari na severoistoku će vršiti proizvodnju i finalnu montažu dronova TB3, dok će Villanova d’Albenga na severozapadu obavljati završnu montažu modela Akinči i TB2.
Leonardo je LBA Systems uvrstio u svoje "inicijative velikih razmera", pored projekata kao što su Leonardo Rheinmetall Military Vehicles, Global Combat Air Program (GCAP) i pripajanje Iveco Defence. Zanimljivo je da pogon u Grottaglieu, koji će proizvoditi Kizilelmu, već izrađuje kompozitne sekcije trupa za Boeing 787, piše The Aviationist.
Roberto Cingolani iz Leonarda izjavio je da će Leonardova ekspertiza u elektronici i kontroli omogućiti prilagođavanje sistema koji će se kreirati u Italiji: „Biće to naš univerzalni pomoćni borbeni sistem koji se može povezati sa bilo kojom platformom, pod uslovom da razvijete elektroniku za upravljanje — a to je naravno ono čime se mi bavimo.“
Cingolani je rekao da se vrše neophodna ulaganja i modernizacije proizvodnih linija i da se intenzivno radi na integraciji. „Čim se reše regulatorna pitanja,verujem da će već naredne godine prvi proizvod biti isporučen tržištu“, naveo je on.
Baykarov napredni bespilotni sistem koji će potencijalno postići supersonične brzine uz novi mlazni motor, Kizilelma, nastavlja u međuvremenu svoj razvoj: početkom oktobra izvedena su testiranja sa navođenim bombama TOLUN i TEBER-82, a krajem oktobra kompanija je objavila snimke prototipa PT-5 opremljenog MURAD-100A AESA radarom i TOYGUN 100 elektro-optičkim sistemom ispod trupa.
(Aero.rs)
Video: Beograd spojen sa Astanom redovnim letom: Konferencija za medije SCAT Airlines u Beogradu
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.