Ruski gigantski avion se prepolovio u vazduhu: Novi snimci poslednjih trenutaka leta An-22

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 3

Pet dana posle tragedije ruskog vojnog transportnog aviona Antonov An-22 koji se srušio 9. decembra u Ivanovskoj oblasti nedaleko od Moskve objavljeni su novi snimci koji prikazuju poslednje sekunde kobnog leta i veoma eksplicitno ilustruju svu strahotu kroz koja je posada prošla.

Na snimcima za koje se navodi da su autentični ali su sofverski poboljšani jasno se vidi da je došlo do loma konstrukcije gigantskog aviona čija masa u poletanju može preći i 250 tona.

Kako i zašto se to dogodilo odgovor treba da da istraga nesreče ali prema poznavaocima konstrucije vazduhoplova zamor materijala ili neotkrivena (ili netretirana) korozija se nameću kao potencijalni uzroci

Kako je portal Aero.rs pisao, ovaj udes - za koji je sasvim moguće da će ostati zapisan u istoriju kao poslednji let An-22 - otvorio je niz pitanja o tehničkom stanju flote ovog retkog tipa i mogućim uzrocima nesreće.

Prema dosadašnjim informacijama, avion je poleteo nakon obavljenih tehničkih radova, a svih sedam članova posade je poginulo.Avion je poleteo sa vojnog aerodroma na kojem je obavljen tehnički pregled i potom ušao u koridor koji se često koristi za probne letove. Svih osam članova posade je poginulo u udesu

Antonov An-22, poznat i pod imenom Antej, prvi put je poleteo sredinom šezdesetih godina. Bio je to prvi širokotrupni transportni avion na svetu i ujedno najveći transportni avion pogonjen turbopelerskim motorima koji je ikada ušao u operativnu službu.

Konstrukcija Anteja i danas deluje impresivno. Pokreću ga četiri turboprop motora NK-12MA sa kontrarotirajućim elisama, među najsnažnijim turboprop motorima ikada proizvedenim, svaki snage oko 15.000 konjskih snaga. Zahvaljujući toj konfiguraciji, An-22 je u svoje vreme obezbeđivao performanse koje su premašivale mogućnosti mnogih mlađih transportnih aviona.

Napravljen namenski za transport interkontinentalinih balističkih projektila u najvrelijim godinama hladnog rata, An-22 ima prostor za teret dužine oko 33 metra i zapremine dovoljne za prevoz tenkova, oklopnih vozila, raketa i drugog tereta do ukupne mase od oko 80 tona, što ga je činilo važnim sredstvom za strateški transport.

Više o ovom po mnogo čemu posebnom vazduhoplovnu možete pročitati u posebnom tekstu na Aero.rs portalu:

U operativnoj upotrebi ostala je samo nekolicina primeraka. Većina aviona proizvedena je sedamdesetih godina, a starost konstrukcije, ograničena dostupnost rezervnih delova i zahtevni postupci održavanja ozbiljno utiču na mogućnost njihove današnje eksploatacije.

(Aero.rs)

Video: Air Bulgaria Embraer E190 na aerodromu "Nikola Tesla"

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Zoran

    14. decembar 2025. | 21:43

    To je normalno za ruske avione oni tako lakše sleću.

  • Mile

    14. decembar 2025. | 23:34

    Ne treba Ukrajinci da ih obaraju, ha ha ha ha ha ha ha

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>