Vreme čitanja: oko 2 min.
Ambiciozni planovi za Nikolu Teslu: Kako koncesionar zamišlja budućnost beogradskog aerodroma
Vreme čitanja: oko 2 min.
Uprkos proširenju terminala i investiranih dve stotine miliona evra, aerodrom Nikola Tesla se još uvek suočava sa ozbiljnim problemima
Izvršna direktorka AD Aerodrom Nikola Tesla Beograd Ana Kaluđerović, preduzeća zaduženog za kontrolisanje koncesije najvećeg regionalnog vazdušnog čvorišta prezentovala je na konferenciji SEAS 2024 održava 22. i 23. aprila u Beogradu dosadašnja dostignuća aerodroma i objavljeni su planovi za dalje povećanje kapaciteta i unapređenje usluga.
Vinci je, prema navodima AD Aerodrom Nikola Tesla Beograd, do sada investirao 213,7 miliona evra u infrastrukturne radove na aerodromu u glavnom gradu Srbije. Koncesionim ugovorom predviđene su investicije od 730 miliona evra.
Proširenjem terminala, prevashodno hodnika C i dodavanje još jedne etaže radi separacije putnika, ukupna površina objekta povećana je sa 54.315 na nešto više od 92.500 metara kvadratnih od 2018. do 2023. godine.
Pored više mesta za putnike, aerodrom je obezbedio više mesta i za avione. Broj parking pozicija u 2023. godini iznosio je 38 dok je 2018. godine, kada je Vinci počeo da upravlja aerodromom, bilo dostupno 27 mesta. Količina avio-mostova povećana je sa 16 na 24 usled proširenja terminala.
Iz AD Aerodrom Nikola Tesla Beograd navode da je operatvno 87 šaltera za prijavu kao i 32 gejta.
Od početka koncesije izgrađena je i nova, takozvana "umetnuta" pista 12R-30L dužine 3.500 metara. Nakon otvaranje ove uzletno-sletne staze, stara pista (12L-30R) je zatvorena i ona se trenutno rekonstruiše. Kada se građevinski radovi na njenoj obnovi završe, 12R-30L će postati rulnica.
Planovi za 2043. godinu predviđaju dalje proširenje objekata aerodroma za još skoro 9.000 metara kvadratnih, povećanje broja parking pozicija na 59 , dodavanje deset avio-mostova i još jedne platforme. Predviđa se da će beogradski aerodrom završiti 2043. godinu (poslednju godinu koncesije) sa 14,7 miliona putnika.
Uprkos proširenju terminala i investiranih dve stotine miliona evra, aerodrom Nikola Tesla se još uvek suočava sa ozbiljnim problemima. Prethodnu godinu obeležile su poplave u terminalnoj zgradi tokom oluja dok se Air Serbia žalila na neefikasnost službe zemaljskog oplsuživanja.
Putnici takođe neretko kritikuju manjak komercijalnog sadržaja i restorana.
(Aero.rs)
Video: Dassault Falcon 6X u Beogradu
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Stefan
Teško da će ostvariti bilo kakvu budućnost kad su smanjili plate zaposlenima kojih ionako fali u velikom broju. Nikad gore stanje nije bilo a obećavaju se razne bajke. Realnost je da se aerodrom raspada u svakom pogledu a u to će se uveriti i putnici u narednom periodu.
Podelite komentar
Zoran
Jedna od većih grešaka ili pogrešnog projektovanja je da parkinzi nisu pokriveni.Činjenica je da si po izlasku iz Aerodromske zgrade totalno izložen vremenskim prilikama i neprilikama od nesnosnih vručina koja tope asfalt bez i jedne jedine senke, ulaziti u auto koji se pržio sat dva je neprikladno i neodgovara komforu u današnje vreme.O monsuskim kišama sa vetrom, gradom,nebih trošio reči svima je jasno našta sam aludirao.Pozdrav
Podelite komentar
Nenad
Ja kritikujem nedostatak parking mesta. Moram da koristim privatni R parking, koji je OK, ali zašto da aerodrom nema više svojih parking mesta? PRostara za rast ima, može da se napravi još garaža, postojeća je mala, a većina otvorenih parkinga je predaleko.
Podelite komentar