Aerodromi bivše Jugoslavije zabeležiće rast kapaciteta u junu: Rajaner zadržava lidersku poziciju

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Svi glavni aerodromi u glavnim gradovima bivše Jugoslavije zabeležiće rast kapaciteta tokom juna 2025. godine, pri čemu Rajaner (Ryanair) ostaje najveći avio-prevoznik u regionu, piše ExYuAviationNews.

Beograd na vrhu po broju sedišta

Beogradski aerodrom prednjači sa najvećim brojem dostupnih sedišta na redovnim letovima tokom juna – ukupno 1.026.394. Ova brojka predstavlja značajan rast od 14,8% u odnosu na 2024. godinu. Nacionalni prevoznik Er Srbija (Air Serbia) povećaće svoj kapacitet za 8,8%, zadržavajući poziciju lidera sa udelom od 52,8% u ukupnom kapacitetu. Istovremeno, Viz Er (Wizz Air) beleži oporavak i povećava svoj kapacitet za čak 42,8%.

Croatia Airlines Airbus A319 A320 Aerodrom Zagreb ZAG Salinger Igor

Zagreb sledi sa stabilnim rastom

Zagrebački aerodrom je drugi po veličini sa 574.280 dostupnih sedišta na redovnim linijama u junu, što predstavlja rast od 12,2% u odnosu na prošlu godinu. Nakon dva meseca, Kroacija Erlajns (Croatia Airlines) vraća poziciju najvećeg prevoznika sa udelom od 34,4% u ukupnom kapacitetu, dok je Rajaner drugi sa 32%. Kroacija Erlajns beleži rast kapaciteta od 15,6%, dok Rajaner povećava broj sedišta za 16,2%.

Priština i Skoplje beleže stabilan rast

Prištinski aerodrom očekuje ukupno 387.880 dostupnih sedišta, uz planirani rast kapaciteta od 3,2%. Najveći prevoznik na ovom aerodromu je GP Aviation sa udelom od 31%, dok Izi Džet (easyJet) zauzima drugo mesto sa 13,6% kapaciteta.

Skopski aerodrom beleži rast od 15,3% sa ukupno 338.988 sedišta u junu, uprkos tome što Viz Er smanjuje kapacitet za 1,2% u poređenju sa istim mesecom prethodne godine. Uprkos smanjenju, Viz Er ostaje vodeći prevoznik sa udelom od 46,3%.

Aerodrom Sarajevo Sarajevo International Airport

Sarajevo i Podgorica sa značajnim rastom

Sarajevski aerodrom beleži značajan rast od 19,9% sa ukupno 309.750 sedišta u junu. Rajaner je vodeći prevoznik sa 14,6% kapaciteta, uz rast od čak 155% u odnosu na prošlu godinu. Sledeći po kapacitetu je Pegazus Erlajns (Pegasus Airlines) sa 11,3%.

Podgorički aerodrom ima ukupno 226.176 sedišta na redovnim letovima u junu, što predstavlja rast od 18,3%. Najveći prevoznik je Viz Er sa udelom od 22%, dok je Er Montenegro (Air Montenegro) drugi sa 18,7%.

Ljubljana: Rastući kapaciteti i nova konkurencija

Ljubljanski aerodrom beleži rast od 18,6% sa ukupno 185.226 sedišta na redovnim linijama. Najveći prevoznik je Lufthanza (Lufthansa) sa udelom od 15,6%, a prati je Turski Erlajns (Turkish Airlines) sa 14,1%. Turski prevoznik beleži najveći rast u odnosu na prethodnu godinu, uz dodatnih 7.200 sedišta. Među novim igračima na aerodromu su KLM i Eurowings.

Foto: Ryanair.com

Najveći prevoznici po kapacitetu u regionu

Prema planiranim kapacitetima za jun 2025. godine, Rajaner će biti najveći prevoznik sa ukupno 811.782 sedišta, dok Viz Er i Er Srbija prate sa 562.656 i 555.522 sedišta. Ostale značajne avio-kompanije u regionu su Kroacija Erlajns (325.541), Izi Džet (293.018), Turski Erlajns (205.484), Lufthanza (198.528), Austrijan Erlajns (156.852), Eurowings (153.456) i Pegazus Erlajns (142.666).

Porast kapaciteta ukazuje na pozitivan trend u avio-saobraćaju na prostoru bivše Jugoslavije, što može doprineti daljem razvoju vazduhoplovnih veza i turizma u regionu. Rajaner se i dalje nameće kao važan igrač na tržištu, dok nacionalni prevoznici i dalje drže značajan udeo u kapacitetima svojih glavnih čvorišta.

(Aero.rs)

Video: Jedini preživeli lažni MiG-29: Kako je jedna maketa izbegla i NATO i uništenje u filmu Darka Bajića

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>