Putnik dva puta kupio avionsku kartu zbog greške službenika na beogradskom aerodromu

   ≫   
Čitanje: oko 3 min.
  • 0

Kako jedno dugo planirano putovanje može da vam se pretvori u noćnu moru – nažalost, na sopstvenoj koži osetio je putnik koji je početkom maja leteo sa suprugom i svojim prijateljima iz Beograda za Istanbul, ali je zbog greške službenika ostao uskraćen za let, prenoćio van plana, kupio dve dodatne karte i iz svog džepa pokrio štetu nastalu tuđim nemarom.

Beograđanin koji je putovao sa suprugom i prijateljima suočio se s neprijatnim i skupim iskustvom zbog greške službenika kompanije „Mezis“, koja u ime Turkiš erlajnsa (Turkish Airlines) obavlja ček-in usluge na Aerodromu Nikola Tesla u Beogradu. Zbog pogrešno pročitanih podataka iz pasoša, on je sprečen da se ukrca na let, a posledice je platio – doslovno – iz sopstvenog džepa.

Aerodrom, Havana, turkish airlines Foto: Telegraf/D.K.

Naime, putnik je 18. februara kupio četiri povratne karte na relaciji Beograd–Istanbul, s planiranim polaskom 6. maja i povratkom 9. maja, a istog dana rezervisao je i hotel u Istanbulu. Međutim, na dan putovanja, službenik na šalteru za prijavu za let TK1082 mu je odbio ček-in uz tvrdnju da mu pasoš važi manje od 150 dana – što bi, prema pravilima ulaska u Tursku, moglo predstavljati osnov za zabranu ulaska u zemlju.

U zbrci koja je usledila, odlučili su da supruga i prijatelji nastave putovanje, a da će on pokušati da tog dana produži pasoš i da im se pridruži narednog dana u Istanbulu. Međutim, po dolasku u MUP rečeno mu je da pasoš nije moguće produžiti, jer je još rano za obnovu – datum isteka bio je 9. jul 2026, a ne 2025. godina kako je navodno protumačio službenik na ček-in šalteru.

Budući da nije bilo moguće izvršiti produženje dokumenta koji je još više od godinu dana važeći, putnik je već narednog dana, 7. maja, kupio novu kartu u jednom smeru i istim pasošem, koji mu je dan ranije bio osporen, poleteo za Istanbul – ali sada uz dodatni trošak od 300 evra i izgubljenu prvu noć u hotelu.

THY Turkish Airlines Boeing 737 Salinger Igor

Neprijatnosti se tu nisu završile. Kada se 9. maja sa ostatkom grupe pojavio na istanbulskom aerodromu kako bi se vratio za Beograd, saznao je da je njegova povratna karta – otkazana, zbog toga što se nije pojavio na prvom letu. Bez ikakvog prethodnog obaveštenja, bez objašnjenja i bez mogućnosti da iskoristi uslugu koju je uredno platio, bio je prinuđen da kupi još jednu kartu za povratak kući, po višestruko većoj ceni i uz sreću da je pronašao poslednje slobodno mesto na tom letu.

U pismu koje je dostavio redakciji, putnik navodi da je ceo odmor, planiran kao trodnevni, skraćen na svega dve noći, i da su ukupni dodatni troškovi, uključujući dve karte i izgubljeni hotelski aranžman, premašili iznos od 700 evra. Uz to, kako ističe, iskustvo je izazvalo i stres, kako njemu, tako i ostalim članovima grupe.

aerodrom istanbul Foto: Shutterstock

Ovaj slučaj otvara pitanje odgovornosti predstavnika avio-kompanija i njihovih partnera za obradu putnika, ali i standarda postupanja u situacijama kada dođe do greške. Dok se mnoge kompanije pozivaju na pravila ulaska u stranu zemlju kao meru predostrožnosti, očekuje se da osoblje koje odlučuje o sudbini putovanja poznaje ta pravila – i što je još važnije – ume da pravilno pročita osnovne podatke iz pasoša.

U ovakvim slučajevima, avio-kompanije se često pozivaju na to da operativne zadatke poput prijave putnika obavljaju njihovi partneri – hendleri – čime se odgovornost pokušava prebaciti na drugu stranu. Međutim, za putnika, razlika ne postoji: karta je kupljena kod Turkiš erlajnsa, a greška je napravljena u njihovo ime.

Putnik je zatražio povraćaj dodatno nastalih troškova i izvinjenje, ali do sada, Turkiš erlajns nije odgovorio na njegovu žalbu.

(Aero.rs)

Video: SR Technics Services proslavio deset godina poslovanja

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>