
Putnik dva puta kupio avionsku kartu zbog greške službenika na beogradskom aerodromu
Kako jedno dugo planirano putovanje može da vam se pretvori u noćnu moru – nažalost, na sopstvenoj koži osetio je putnik koji je početkom maja leteo sa suprugom i svojim prijateljima iz Beograda za Istanbul, ali je zbog greške službenika ostao uskraćen za let, prenoćio van plana, kupio dve dodatne karte i iz svog džepa pokrio štetu nastalu tuđim nemarom.
Beograđanin koji je putovao sa suprugom i prijateljima suočio se s neprijatnim i skupim iskustvom zbog greške službenika kompanije „Mezis“, koja u ime Turkiš erlajnsa (Turkish Airlines) obavlja ček-in usluge na Aerodromu Nikola Tesla u Beogradu. Zbog pogrešno pročitanih podataka iz pasoša, on je sprečen da se ukrca na let, a posledice je platio – doslovno – iz sopstvenog džepa.

Naime, putnik je 18. februara kupio četiri povratne karte na relaciji Beograd–Istanbul, s planiranim polaskom 6. maja i povratkom 9. maja, a istog dana rezervisao je i hotel u Istanbulu. Međutim, na dan putovanja, službenik na šalteru za prijavu za let TK1082 mu je odbio ček-in uz tvrdnju da mu pasoš važi manje od 150 dana – što bi, prema pravilima ulaska u Tursku, moglo predstavljati osnov za zabranu ulaska u zemlju.
U zbrci koja je usledila, odlučili su da supruga i prijatelji nastave putovanje, a da će on pokušati da tog dana produži pasoš i da im se pridruži narednog dana u Istanbulu. Međutim, po dolasku u MUP rečeno mu je da pasoš nije moguće produžiti, jer je još rano za obnovu – datum isteka bio je 9. jul 2026, a ne 2025. godina kako je navodno protumačio službenik na ček-in šalteru.
Budući da nije bilo moguće izvršiti produženje dokumenta koji je još više od godinu dana važeći, putnik je već narednog dana, 7. maja, kupio novu kartu u jednom smeru i istim pasošem, koji mu je dan ranije bio osporen, poleteo za Istanbul – ali sada uz dodatni trošak od 300 evra i izgubljenu prvu noć u hotelu.

Neprijatnosti se tu nisu završile. Kada se 9. maja sa ostatkom grupe pojavio na istanbulskom aerodromu kako bi se vratio za Beograd, saznao je da je njegova povratna karta – otkazana, zbog toga što se nije pojavio na prvom letu. Bez ikakvog prethodnog obaveštenja, bez objašnjenja i bez mogućnosti da iskoristi uslugu koju je uredno platio, bio je prinuđen da kupi još jednu kartu za povratak kući, po višestruko većoj ceni i uz sreću da je pronašao poslednje slobodno mesto na tom letu.
U pismu koje je dostavio redakciji, putnik navodi da je ceo odmor, planiran kao trodnevni, skraćen na svega dve noći, i da su ukupni dodatni troškovi, uključujući dve karte i izgubljeni hotelski aranžman, premašili iznos od 700 evra. Uz to, kako ističe, iskustvo je izazvalo i stres, kako njemu, tako i ostalim članovima grupe.

Ovaj slučaj otvara pitanje odgovornosti predstavnika avio-kompanija i njihovih partnera za obradu putnika, ali i standarda postupanja u situacijama kada dođe do greške. Dok se mnoge kompanije pozivaju na pravila ulaska u stranu zemlju kao meru predostrožnosti, očekuje se da osoblje koje odlučuje o sudbini putovanja poznaje ta pravila – i što je još važnije – ume da pravilno pročita osnovne podatke iz pasoša.
U ovakvim slučajevima, avio-kompanije se često pozivaju na to da operativne zadatke poput prijave putnika obavljaju njihovi partneri – hendleri – čime se odgovornost pokušava prebaciti na drugu stranu. Međutim, za putnika, razlika ne postoji: karta je kupljena kod Turkiš erlajnsa, a greška je napravljena u njihovo ime.
Putnik je zatražio povraćaj dodatno nastalih troškova i izvinjenje, ali do sada, Turkiš erlajns nije odgovorio na njegovu žalbu.
(Aero.rs)
Video: SR Technics Services proslavio deset godina poslovanja
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.