Ozbiljan incident u Atlanti: Airbus A350 otkinuo ceo rep CRJ-900 prilikom taksiranja

Vreme čitanja: oko 2 min.

Zbog jačine udara, repna sekcija u potpunosti je odvojena od trupa aviona. Posada A350 prijavila je da je osetila nekakav udarac, a ubrzo je obaveštena da se radi o CRJ-900

Foto: Shutterstock

Nesvakidašnji incident dogodio se na aerodromu Atlanta između aviona Airbus A350 i Canadair CRJ-900 kada je širokotrupni avion krajem krila otkinuo rep regionalne letelice. Fotografije nastale nakon incidenta brzo su se proširile internetom, a mnogi postavljaju pitanje kako je došlo do ove havarije.

Canadair CRJ-900 (N302PQ) avio-kompanije Endeavor Air trebao je u utorak 10. septembra da obavi let DL-5526 između Atlante (ATL) i Lafajeta (LFT). Prilikom kretanja rulnom stazom, dok se nalazio na rulnici H čekajući svoj red za poletanje, otkinut mu je rep aviona.

Airbus A350-900 (N503DN) prevoznika Delta Air Lines, koji je tog dana trebao da obavi let DL-295 za Tokijo (HND), je krajem desnog krila udario u rep manjeg aviona. Zbog jačine udara, repna sekcija u potpunosti je odvojena od trupa aviona. Posada A350 prijavila je da je osetila nekakav udarac, a ubrzo je obaveštena da se radi o CRJ-900.

Na mestu gde se dogodio incident ubrzo su se pojavili i aerodromski vatrogasci ali potrebe za njihovom reakcijom nije bilo, prenosi The Aviation Herald.

Prema informacijama do kojih je došao taj portal, Delta Air Lines Airbus A350 je pratio CRJ-900 duž rulnice E kada je posada prijavila problem koji je trebalo da ispita, zatraživši da se zaustavi. Kontrola letenja im je dala instrukcije da nastave da se kreću po rulnoj stazi E i da se zaustave pre rulnice V.

Ubrzo nakon toga posada je prijavila da su nešto udarili. Canadair CRJ-900 je nekoliko trenutka pre incidenta navodno rulao duž staze E, skrenuo na rulnu stazu H ali se zaustavio blizu piste 08R iza drugog aviona koji je čekao na mestu zadržavanja, piše The Aviation Herald.

Nacionalni odbor za bezbednost saobraćaja SAD (National Transportation Safety Board) započeo je istragu kojom treba da se utvrdi kako je došlo do udarca krila u rep aviona. Šteta na CRJ-900 je velika dok je A350 "prošao" samo sa oštećenjem kraja krila.

(Aero.rs)