Aerodromu Skoplje predstoji teška zima, očekuje se pad kapaciteta za više od 20 odsto
Glavni uzrok - problemi Wizz Aira sa motorima na avionima Airbus, zbog čega će 30 letelica ove kompanije biti privremeno prizemljeno
S obzirom na odluku Wizz Aira da značajno smanji broj operacija sa Aerodroma Skoplje, očekuje se da će u narednim mesecima ova vazdušna luka zabeležiti značajan pad broja putnika.
Iako se očekuje da će mađarska nisko-tarifna kompanija napraviti dodatne izmene u narednom periodu, predviđa se da će u novembru broj putnika sa Aerodroma Skoplje pasti na redovnim linijama za 10,1%. Pad će biti još veći u decembru (16,4%) i januaru (17,6%). Prva povećanja u broju putnika očekuju se tek u februaru sledeće godine.
Wizz Air još uvek ima probleme sa Airbus avionima i njihovim motorima, pa će, kako navodi ExYuAviationNews, više od trideset kompanijskih aviona biti prizemljeno u narednom periodu. Upravo zbog toga se na Aerodromu Skoplje smanjuju kapaciteti za 20,1%, što će rezultirati uklanjanjem preko 168.000 sedišta.
Ove zime kompanija više ne leti iz makedonske prestonice ka Bremenu, Kopenhagenu i stokholmskom Skavsti, a smanjila je i učestalost letova na drugim linijama.
Aerodrom Skoplje, koji beleži pad broja putnika od aprila, kada je Wizz Air počeo da smanjuje svoje operacije, zabeležio je povratak rasta u septembru i oktobru, što je takođe povezano sa privremenim povećanjem operacija od strane kompanije ta dva meseca. Wizz Air će se ponovo vratiti značajnijem rastu u Skoplju narednog leta, kada će uvesti nove linije za Barselonu, Lion i Štutgart.
Avio-kompanije koje su najviše povećale kapacitet iz Skoplja ove zime uključuju Pegasus Airlines, sa više od 58.000 dodatnih sedišta, zatim Croatia Airlines sa dodatnih 10.000 sedišta i Air Serbia sa dodatnih 5.600 sedišta.
S druge strane, osim Wizz Aira, nisko-tarifna kompanija easyJet povući će se sa makedonskog tržišta jer ovog petka obustavlja letove između Ženeve i Skoplja.
Ostale avio-kompanije koje su smanjile kapacitet ove zimske sezone uključuju Aegean Airlines, sa preko 14.000 manje sedišta, SunExpress sa više od 10.000 manje sedišta i Lufthansu, sa blizu 8.000 manje sedišta.
Kao što je ranije objavljeno, očekuje se da će aerodromi u Beogradu i Ljubljani takođe imati izazove tokom ove zimske sezone, zaključuje EX-YU Aviation.
(Aero.rs)