Zabrana noćnih letova iz Ciriha ugrožava poslovanje pojedinih kompanija

Vreme čitanja: oko 1 min.

Noćni prekookeanski letovi sa aerodroma u najvećem gradu Švajcarske bili bi drastično smanjeni, a nekima bi bila ugrožena održivost poslovanja

Foto: Shutterstock

Aerodrom Cirih zvanično je otvoren svakog dana od 06:00 do 23:00 časa. I pored uobičajeno oštrih pravila u Švajcarskoj, ova vazdušna luka toleriše kašnjenja do 23:30.

Međutim - pitanje je da li će u budućnosti moći da bude tako, jer se dobar deo populacije koja živi u okolini aerodroma - buni, a njima daju podršku i mnogi drugi žitelji Švajcarske.

Insistiranje na sedmosatnoj zabrani letenja tokom noći sve je prisutnija u javnosti i u medijima u ovoj zemlji - toliko da je sam aerodrom izradio sopstveni izveštaj u kom je upozorio da bi čak i pojedine kompanije bile ugrožene u svom poslovanju ukoliko bi se insistiralo na apsolutnoj zabrani letenja od 23:00.

Foto: Shutterstock/Michael Derrer Fuchs

Brzi dolazak i odlazak aviona koji kasne još uvek je moguće, ali do kada će to biti moguće je pitanje na koje još uvek niko nema odgovor, piše nemački portal Aero.de i napominje da bi poslovanje dva operatera - Swiss i Edelweis sa ovog aerodroma bilo ugroženo.

Poslednja rotacija letova najveće švajcarske kompanije Swiss postala bi veoma problematična, a kasni večernji letovi su od ključne važnosti za letove prema Aziji, Južnoj Americi i Južnoj Africi - i "ekonomski nisu održivi bez dovoljn0 putnika za transfer koji dolaze na ciriški aerodrom u poslednjem večernjem talasu letova između 21:00 i 22:00 časa".

Foto: Shutterstock

Zbog kratkog vremenskog roka za operacije, deo flote interkontinentalnih letova Swissa bi bio "osuđen na čekanje", a uvođenjem striktnog poštovanja zabrane od 23:00 čak 30% letova na daleke destinacije Lufthansine podružnice bilo bi ukinuto.

Tu je i niskotarifni Edelweiss, kom bi bilo ugroženo najmanje "15 procenata njegove ponude" ali i sama održivost poslovnog modela, navodi se u analizi aerodroma Cirih.

(Aero.rs)