Puštena u rad obnovljena glavna poletno-sletna staza na Aerodromu Nikola Tesla

Vreme čitanja: oko 1 min.

Paralelni rad glavne i umetnute piste neće biti moguć zbog regulatornih ograničenja, pre svega zbog pitanja bezbednosti

Salinger Igor

Jutros je, nakon generalne rekonstrukcije u rad puštena glavna poletno-sletna staza na Aerodromu Nikola Tesla u Beogradu.

Obnovljena pista 12L-30R, prvi put je generalno rekonstruisana posle više od 60 godina od njene izgradnje. Nova glavna pista, koja je bila planirana da bude stavljena u upotrebu u junu ove godine, je duga 3.400 metara. Ima četiri nove rulne staze za brzi izlazak aviona (rapid exit taxiways ili skraćeno RET) koje će smanjiti vreme zauzeća piste omogućavajući avionu da napusti pistu većom brzinom, nakon kočenja, ali bez zaustavljanja, što će značajno povećati njen kapacitet. Ugrađen je i novi LED sistem osvetljenja i odvodnjavanje.

Umetnuta pista, 12R-30L, koja je izgrađena kako bi se omogućilo izvođenje radova na rekonstrukciji glavne piste, će u buduće biti rulna staza i rezervna pista u slučaju ispadanja glave piste.

Obe PSS su opremljene najsavremenijom navigacionom opremom CAT IIIb, koja ostaje i na umetnutoj pisti.

Glavna poletno-sletna staza je građena u periodu između 1959. – 1962. godine, i u nekoliko navrata je vršena rehabilitacija gornjeg asfaltnog sloja. Zbog neophodnosti rekonstrukcije oštećenih dubljih slojeva, odlučeno je da se gradi umetnuta pista kako bi se omogućilo izvođenje radova na glavnoj pisti.

Paralelni rad glavne i umetnute piste neće biti moguć zbog regulatornih ograničenja, pre svega zbog pitanja bezbednosti.

(Aero.rs)