Aerodromi u glavnim gradovima bivše Jugoslavije očekuju rast u prvom mesecu letnje sezone

Vreme čitanja: oko 2 min.

Foto: Aleksandar Bećić

Svi glavni aerodromi u bivšoj Jugoslaviji povećavaju svoj kapacitet tokom aprila, prvog meseca letnje sezone 2025. godine, a kompanija Rajaner (Ryanair) postaće najveći prevoznik u regionu.

Beogradski aerodrom ima najveći broj dostupnih sedišta na redovnim letovima u aprilu: ukupno 828.326. Ova cifra predstavlja povećanje od 9,4% u odnosu na 2024. godinu, piše portal Ex Yu Aviation, .

Er Srbija (Air Serbia) će povećati svoj kapacitet sedišta u ponudi za 5,8% i zadržati svoju poziciju najvećeg prevoznika, držeći 52% ukupnog broja dostupnih sedišta na redovnim linijama.

Foto: Shutterstock

Zagreb je drugi po veličini sa 564.959 raspoloživih sedišta na redovnim letovima tokom aprila, što predstavlja povećanje od 14,7% u odnosu na prethodnu godinu. Po prvi put, Rajaner će preteći Kroacija Erlajns (Croatia Airlines) i postati najveći prevoznik na zagrebačkom aerodromu, sa 34,9% kapaciteta, dok nacionalni prevoznik drži 34,2%.

Aerodrom Skoplje će imati 292.412 sedišta u aprilu, što je povećanje od 7,8%, uprkos tome što mađarski Viz Er (Wizz Air) nastavlja da smanjuje svoj kapacitet, smanjivši ga za 4% u odnosu na isti mesec prošle godine. Ipak, i dalje će biti najveći prevoznik sa udelom od 52,1%.

Foto: Robert ATANASOVSKI / AFP / Profimedia

Prištinski aerodrom će imati 257.613 raspoloživih sedišta, ali mnogi letovi se prodaju isključivo putem turističkih operatera i smatraju se čarterima. Ako se uzmu u obzir samo sedišta na redovnim letovima, aerodrom beleži povećanje kapaciteta od 8,2% u odnosu na prethodnu godinu. Kompanija IziDžet (easyJet) ima najveći broj raspoloživih sedišta na redovnim linijama sa udelom od 21%, dok će u aprilu biti uvedeni redovni širokotrupni letovi ka gradu, budući da će Edelvajs (Edelweiss Air) iz Ciriha koristiti Airbus A350-900.

Sarajevski aerodrom ima 237.302 sedišta na tržištu u aprilu, što predstavlja značajan rast od 42,4% u odnosu na 2024. godinu. Rajaner, koji povećava svoj kapacitet za 222% na godišnjem nivou uz uvođenje pet novih ruta, najveći je prevoznik sa 19,2% sedišta, dok ga sledi Turkiš Erlajns (Turkish Airlines) sa 13,3%.

Foto: Shutterstock

Podgorički aerodrom ima 179.622 sedišta na redovnim letovima u aprilu, što je povećanje od 5,9% u odnosu na 2024. godinu. Viz Er je najveći prevoznik sa 17,8% ukupnog kapaciteta, a odmah iza njega je Rajaner sa 17,5%, koji obnavlja svoje sezonske operacije ka crnogorskoj prestonici.

Na kraju, Ljubljana će izaći iz zimske stagnacije sa ukupno 163.899 sedišta na redovnim linijama, što je rast od 16,3% u odnosu na april 2024. godine. Ovaj rast podstaknut je ulaskom KLM-a i Eurovingsa (Eurowings) na tržište, kao i povećanjem kapaciteta Lufthanze, koja će biti najveći prevoznik na aerodromu sa 19% ukupnog broja sedišta.

Aero.rs/privatna arhiva

Irska niskotarifna kompanija Rajaner ponudiće u aprilu 554.576 sedišta na svojim letovima sa prostora bivše Jugoslavije. Srpski nacionalni avioprevoznik Er Srbija će imati na raspolaganju 441.762 mesta, a Viz Er 427.518 raspoloživih sedišta.

Hrvatska nacionalna avio-kompanija ponudiće 240.702 mesta, a Turkiš Erlajns 198.568 sedišta u svojim avionima koji će poleteti ka raznim destincijama sa aerodroma u prestonicama zemalja nastalih na teritoriji bivše Jugoslavije. Na "top 10" listi nalaze se još IziDžet (192.114), Lufthansa (159.861), Austrijan Erlajns (123.016), Pegazus Erlajns (118.536) i Eurovings (88.512).

(Aero.rs)