Nemačka i dalje najvažnije avio-tržište za region bivše Jugoslavije
Nemačka je i ovog leta najznačajnije inostrano avio-tržište za sve države nastale na prostoru bivše Jugoslavije, pokazuju podaci o kapacitetima u putničkom avio-saobraćaju za sezonu leto 2025. Prema rasporedu letova od 30. marta do 25. oktobra, između Nemačke i regiona dostupno je ukupno više od 5,85 miliona sedišta, što predstavlja rast od 7,2% u odnosu na isti period prethodne godine, piše ExYuAviationNews.
Hrvatska i dalje lider po broju letova ka Nemačkoj
Najveći udeo u ovom saobraćaju ima Hrvatska, sa ukupno 2.842.093 ponuđena sedišta ka nemačkim gradovima. Nemačka tako ostaje glavno inostrano tržište za Hrvatsku, ispred Ujedinjenog Kraljevstva i Italije. U poređenju sa prošlom letnjom sezonom, kapaciteti su porasli za 6,4%. Najveći prevoznik je Rajaner, sa udelom od 26,2% u ukupnom broju sedišta, dok ga slede Eurovings (Eurowings) i Kroacija Erlajns (Croatia Airlines). Letovi se obavljaju između Hrvatske i šesnaest nemačkih destinacija.
Srbija beleži stabilan rast i proširenje povezanosti
Srbija je drugo najveće tržište u regionu po obimu saobraćaja ka Nemačkoj, sa ukupno 1.001.302 sedišta tokom letnje sezone 2025. To tržište beleži rast od 6% u odnosu na prethodnu godinu i ostaje najznačajnije tržište za Srbiju, ispred Crne Gore i Turske. Iako Lufthansa održava samo dve rute (ka Frankfurtu i Minhenu), zahvaljujući avionima tipa A321 ostaje vodeći prevoznik, ispred Er Srbije, Viz era i Eurovingsa. Letovi povezuju Srbiju sa četrnaest gradova širom Nemačke.
Viz Er dominira u Severnoj Makedoniji
Severna Makedonija ima 576.622 sedišta ka Nemačkoj tokom leta, što ovaj pravac čini drugim po važnosti tržištem za tu zemlju, odmah iza Turske. Ukupan kapacitet beleži rast od 2,8% u odnosu na prošlu godinu. Viz er ima gotovo monopolsku poziciju sa čak 83,6% učešća, a ostatak popunjava Lufthansa. Makedonija je direktno povezana sa deset nemačkih gradova.
Veliki skok kapaciteta u Bosni i Hercegovini
Bosna i Hercegovina beleži značajan rast avio-saobraćaja ka Nemačkoj, sa ukupno 573.696 sedišta, što je povećanje od 41,1% u poređenju sa 2024. godinom. Ovakav skok rezultat je proširenja mreže letova Rajanera i povećanja frekvencija Viz era iz Banjaluke i Tuzle. Nemačka je drugo najvažnije tržište za BiH, iza Turske. Letove ka devet nemačkih destinacija realizuju Rajaner, Viz er i Lufthansa.
Pad Prištine zbog povlačenja pojedinih prevoznika
Iako Priština ima značajan broj letova ka Nemačkoj, ukupan broj redovnih sedišta je smanjen za 10,2% u poređenju sa prethodnom sezonom. Aerodrom nudi 232.529 sedišta na redovnim linijama, ali veliki deo prometa otpada na čarter letove koje organizuju turistički operateri i koji nisu uključeni u zvaničnu statistiku. Najveći pad zabeležen je usled smanjenja prisustva avio-kompanija kao što su Kondor (Condor) i IziDžet (easyJet.)
Slovenija beleži najveći procenat rasta
Slovenija ima 231.108 sedišta na letovima ka Nemačkoj ovog leta, što predstavlja rast od 22,9%. Sav saobraćaj odvija se u okviru Lufthansa grupe – Lufthansa i Eurovings. Nemačka je vodeće avio-tržište za Sloveniju, ispred Turske i Francuske. Direktne linije iz Ljubljane postoje ka samo tri nemačka grada: Frankfurtu, Minhenu i Dizeldorfu.
Crna Gora širi broj linija ka Nemačkoj
Crna Gora nudi 191.980 sedišta na linijama ka Nemačkoj tokom leta 2025, što je rast od 17,1% u odnosu na prethodnu sezonu. Nemačka se nalazi na trećem mestu po značaju, iza Srbije i Turske. Viz er je najveći prevoznik na ovom tržištu, a slede Eurovings i IziDžet. Nacionalni prevoznici Lufthanaa i Er Montenegro zauzimaju tek peto i šesto mesto po kapacitetu. Letovi se odvijaju ka sedam nemačkih gradova.
(Aero.rs)