Aeroflot u problemu sa delovima: Pilotima naređeno da sleću bez kočnica

Vreme čitanja: oko 1 min.

Boeing 777, Airbus A321, A320 i A330 će sletati sa deaktivranim kočnicama, a piloti će svoje letelice zaustavljati uz pomoću obrnutog potiska

Salinger Igor

Nije tajna da se ruska civilna avijacija nalazi u velikim problemima usled međunarodnih sankcija koje su joj ograničile pristup rezervnim delovima za avione. Najnoviji izazov sa kojim se Aeroflot, odnosno njegovi piloti suočavaju je nedostatak ispravnih kočnica.

FL360aero je na svom LinkedIn nalogu objavio da će ukupno devet putničkih aviona iz flote ruske nacionalne avio-kompanije od sada sletati bez kočnica.

Pet Boeinga 777, dva Airbusa A321 i po jedan A320 i A330 će sletati sa deaktivranim kočnicama, a piloti će svoje letelice zaustavljati uz pomoću obrnutog potiska (reverse thrust), navodi se u internom dokumentu Aeroflota koji je "procureo" u javnost

Salinger Igor
Da je ovakav način sletanja opasan jasno je kao dan. Rizika je svestan i sam Aeroflot koji u dopisu pilotima navodi da će avioni imati tendenciju skretanja u stranu kada su kočnice deaktivirane. Kompanija je takođe skrenula pažnju pilotima na bočne vetrove koji mogu biti izuzetno opasni prilikom sletanja u režimu bez kočnica.

Na kraju se dodaje da postoji opasnost i od izletanja sa piste, a kompanija se potrudila da to dodatno naglasi dodavanjem 3 znaka uzvika na kraju rečenice.

Ovo je samo jedan u nizu problema i sigurnosnih pretnji sa kojima se kompanija suočava od februara 2022. godine. Da je rezervnih delova sve manje, a problema sve više objavila je i ruska istraživačka novinska stranica Proekt koja je ranije ove godine pisala o zataškivanju problema u Aeroflotu ali i drugim avio-kompanijama.

Nedostatak ispravnih delova je primorao Rusiju da rezervne komponente umesto na Zapadu traži od "alternativnih" (nelegalnih iz ugla proizvođača aviona) izvora, a reč je naravo o Iranu. Ova zemlja već decenijama "prkosi" sankcijama i (nesertifikovane) delove za avione proizvodi u svojim fabrikama.

Listi kupaca ovih komponenti su se od prošle godine pridružile i ruske avio-kompanije čiji će delovi za avione stizati sa Bliskog istoka.

(Aero.rs/AŠ)