Regionalne kalkulacije: Tuzla bi htela linije, Trade Air nudi avion i posade

Vreme čitanja: oko 2 min.

"Mi smo im rekli da im možemo iznajmiti ceo avion i sve što uz to ide ali ne i praviti rezervacije, prodavati karte, baviti se marketingom linija", kaže za Aero.rs Marko Cvijin CEO Trade Aira.

Salinger Igor

Predstavnici Vlade Tuzlanskog kantona, uprave Međunarodnog aerodroma Tuzla, predsednik Skupštine kantona i resorni ministar nedavno su u Zagrebu održali sastanak sa predstavnicima jedne "avio kompanije, koja bi prema svemu sudeći uskoro trebala realizovati letove aa Aerodroma Tuzla",  preneli su bosansko-hercegovački mediji.

Vrlo brzo se ispostavilo da je u pitanju hrvatski ACMI operater Trade, što je za Aero.rs potrvdio i CEO ove privatne avio kompanije, Marko Cvijin.

ACMI je skraćenica od Aircraft - Crew - Maintenance -Insurance, odnosno kompanija iznajmljuje avion sa posadama, održavanjem i osiguranjem - u vazduhoplovnom žarkogu wet lease.

"Razgovori su ranoj fazi ali je Tuzla očito veoma zainteresovana da dovede neku avio kompaniju", kaže Cvijin.

Salinger Igor
"Mi smo im rekli da im možemo iznajmiti ceo avion i sve što uz to ide - posade, tehničko održavanje, osiguranje - u određenim terminima i određeni broj sati ali ne i praviti rezervacije, prodavati karte, baviti se marketingom linija", kaže CEO Trade Aira.

I tu je potencijalni problem - ili izazov - za vazdušnu luku koju su napustili low cost giganti poput WizzAira i Ryanaira.

Zagrebački analitičar avio saobraćaja Alen Šćuric na portalu Zamaaero konstatuje kako "Tuzla mora sama postaviti linije,  organizovati prodaju i preuzeti rizik posla. Tuzla nikada nije operativno vodila avio kompaniju i nije imala organizovanu prodaju karata. Ako uđe Tuzla u ovaj posao mora biti ne samo operater aerodroma nego preuzeti sav posao operacija, organizacije linija, pregovora sa aerodromima i organizacije prodaje karata".

Šćurić iznosi podatak da je Trade Air naplatio Air Montenegru 2800 evra po satu leta, tj. da mu je plaćeno 3,8 miliona evra za 1600 sati naleta i navodi da je ove godine vrednost te vrste najma aviona porasla za trećinu.

"To znači da za 1600 sati naleta Tuzla ne može proći za manje od 5 miliona evra, a na to to treba dodati još i novac za prodaju i operativne troskove -  ispod 6 miliona evra ovaj posao se ne može realno zatvoriti" uz neminovno pitanje ima li Tuzla taj novac?

Zamaaero se pita da li je avion Airbus A320 dobar izbor za avio sabraćaj iz Tuzle, uzimajući u obzir njegovu veličinu, odnosno kapacitet. Tržište ne nekako naviklo na A320 od Wizz Aira "no budimo realni Wizz Air je afirmiran low cost carrier, Tuzla ne može sanjati na isti način provesti operacije, još manje na toliko putnika i tako veliku popunjenost", kaže Šćuric.

On smatra da bi za Tuzlu "svakako bilo daleko jednostavnije da nađe kompaniju koja bi za njih mogla letjeti letove, te istu subvencionira, daj bože za isti iznos za koji je subvencionirala Wizz Air".

(Aero.rs)