Rusija nastavlja da kupuje avione od stranih lizing kuća

Vreme čitanja: oko 1 min.

Ruska osiguravajuća kuća NSK je početkom oktobra od SMBC-a kupio 16 aviona za 710 miliona dolara dok je za isti broj letelica i pet motora AerCap-a platio još 645 miliona

Salinger Igor

Ruska nacionalna avio-kompanija Aeroflot i lizing kuća CDB Aviation rešili su spor oko četiri aviona koja su bila dugoročno iznajmljena ruskom avio-prevozniku.

Dve strane su postigle dogovor kojim je predviđeno da CDB Aviation odustane od svih potraživanja za četiri letelice koja je ova lizing kuća iznajmila Aeroflotu.

Kompaniji je za uzvrat isplaćeno 194 miliona dolara od strane ruskog Osiguravajućeg društva NSK koje je postalo novi vlasnik aviona.

Aeroflot trenutno koristi četiri Airbusa koje je u prethodnom periodu posedovao CDB, prenosi ch-aviation. Radi se o tri A320neo i jednom A321neo, a ruskoj kompaniji je navodno trebao da bude isporučen još jedan Airbus A320neo neposredno nakon početka napada na Ukrajinu.

Shutterstock/audiovektor
Ruski nacionalni avio-prevoznik će nastaviti da leti sa četiri aviona iznajmljući ih od NSK-a.

CDB Aviation nije jedina strana lizing kuća sa kojom je Aeroflot uspeo da postigne dogovor o preuzimanju aviona. Među onima koji su takođe uspeli da naplate deo potraživanja od ruske avio-kompanije su AerCap i SMBC Aviation Capital.

NSK je početkom oktobra od SMBC-a kupio 16 aviona za 710 miliona dolara dok je za isti broj letelica i pet motora AerCap-a platio još 645 miliona, piše Simple Flying. Svi avioni još uvek su u floti Aeroflota koji ih pod lizing aranžmanom iznajmljuje od domaćeg NSK-a.

Kako su ove letelice sada i legalno u ruskom vlasništvu, Aeroflot će iste bar u teoriji moći da koristi u međunarodnom saobraćaju bez rizika da isti budu zaplenjeni na stranim aerodromima - pod pretpostavkom da do tih stranih aerodroma mogu da dođu obzirom na zabranu preleta i sletanja aviona u ruskom vlasništvu koje su uvele mnoge države.

(Aero.rs)