Indijska avio-kompanija naručila 150 novih aviona, porudžbina vredna nekoliko milijardi dolara

Vreme čitanja: oko 1 min.

Ukupan iznos za 150 letelica, čak i sa velikim popustima, meri se milijardama dolara

Indijska niskotarifna avio-kompanija Akasa Air potpisala je sa Boeingom ugovor o nabavci 150 novih B737 MAX. Nabavka novih letelica dolazi u trenutku kada se MAX program nalazi u najvećoj krizi još od prizemljenja ovog tipa aviona 2019. godine.

Ugovor između američkog proizvođača aviona i indijskog prevoznika sklopljen je u četvrtak 18. januara na sajmu vazduhoplovstva Wings India u gradu Hajderabad. Akasa Air je od Boeinga nabavila 150 B737 MAX koji bi prema aktuelnim planovima trebali da budu isporučeno do 2032. godine.

Avio-kompanija se odlučila za dve verzije aviona, a radi se o varijantama 8-200 i -10. Boeing 737 sa sufiksom 10 predstavlja najveći avion u MAX porodici letelica i trenutno se nalazi u procesu sertifikacije i testiranja. Sa druge strane, Boeing 737 MAX 8-200 je baziran na manjoj varijanti -8 koja ima dodatna vrata za slučaj evakuacije zbog "guste" konfiguracije putničke kabine.

Akasa Air trenutno koristi 22 Boeinga 737 MAX, a nakon kupovine novih aviona, indijski avio-prevoznik ima čak 204 naručene letelice.

Trenutno nije poznato koliko je Akasa Air platila svoje nove avione. Prema podacima sajta Simple Flying, kataloška cena za B737 MAX 8-200 i MAX 10 iznosi 124,8 miliona odnosno 134,9 miliona dolara. Ukupan ceh za 150 letelica, čak i sa velikim popustima, meri se milijardama dolara.

Boeing 737 MAX ponovo je u fokusu javnosti nakon što se deo trupa odvojio od aviona Alaska Airlinesa u toku leta. Kao i tokom prizemljenja ovog tipa aviona 2019. godine, glavne kritike upućene su upravo na kvalitet izrade američkih letelica.

Tri indijske avio-kompanije u svojoj floti trenutno imaju MAX avione ali ni jedna ne leti sa problematičnom MAX 9 verzijom. Pored Akasa Aira, najmoderniji Boeingov uskotrupni avion koriste još i Air India Express kao i SpiceJet.

(Aero.rs)