Kina želi da kupi više od 100 širokotrupnih Airbus A330neo aviona, pregovori u toku

Vreme čitanja: oko 1 min.

Prodajna cena jednog aviona A330neo je približno 260 miliona dolara, što znači da bi ukupna vrednost najavljene transakcije mogla da bude oko 26 milijardi dolara

Foto: Shutterstock

Evropski proizvođač putničkih aviona Airbus pregovara sa Kinom o prodaji više od 100 najmodernijih širokotrupnih aviona A330neo, prenosi Blumberg pozivajući se na anonimne upućene izvore.

Kako se navodi, pregovori su počeli nakon posete kineskog predsednika Si Đinpinga Francuskoj početkom maja i njegovog sastanka sa francuskim predsednikom Emanuelom Makronom.

Prodajna cena jednog aviona A330neo je približno 260 miliona dolara, što znači da bi ukupna vrednost najavljene transakcije mogla da bude oko 26 milijardi dolara.

Foto: Shutterstock

Blumbergovi izvori ističu da su za kupovinu novih evropskih aviona zaiteresovane "najveće kineske avio-kompanije", ne navodeći njihova imena.

Stručnjaci napominju da su pregovori Kine sa Erbasom počeli nakon što je Peking obustavio kupovinu aviona Boeing zbog problema sa avionima 737 MAX.

A330neo je modernizovana verzija popularnog Airbusovog aviona A330. Razvoj ovog modela započeo je kako bi se održala konkurentnost u srednjoj i dugoj liniji putničkih aviona.

Glavne promene uključuju efikasnije motore, unapređenu aerodinamiku i modernizovan enterijer.

A330neo dolazi u dve verzije: A330-800 i A330-900. Obe verzije koriste Rolls-Royce Trent 7000 motore koji pružaju bolju potrošnju goriva i smanjene emisije. Avion je opremljen sa novim krilima sa Sharklet krajevima, što dodatno poboljšava aerodinamične performanse.

Condor Airlines

A330-800 može prevesti oko 257 putnika u tipičnoj konfiguraciji sa tri klase, dok A330-900 može prevesti oko 287 putnika.A330-800 ima domet od približno 15.094 kilometara, dok A330-900 može preći oko 13.334 kilometara. Obe verzije imaju maksimalnu poletnu težinu od oko 251 tona.

Proizvodnja A330neo započela je u oktobru 2017. godine. Prvi let A330-900 izveden je 19. oktobra 2017., a prvi komercijalni let obavio je TAP Air Portugal u decembru 2018. godine.

Do sada je proizvedeno i isporučeno nekoliko desetina jedinica, sa značajnim narudžbinama koje stižu od raznih aviokompanija širom sveta. A330neo je postao popularan među avioprevoznicima zbog svoje efikasnosti i smanjenih operativnih troškova.

(Aero.rs/Tanjug)