Rusija proizvodi delove za zapadne avione: Najavljeno otvaranje nove fabrike

Vreme čitanja: oko 1 min.

Ove odluke ruskih kompanija slične su onima iz Irana, koji već desenijama uspeva da održi svoju flotu zapadnih aviona uprkos sankcijama

Shutterstock

Nije tajna da se ruske avio-kompanije suočavaju sa nedostatkom rezervnih delova od uvođenja sankcija Zapada. Nedavno su prezetnovani planovi za domaću proizvodnju komponenti stranih aviona kako bi se flota zapadnih letelica što duže održavala ispravnom.

U četvrtak 6. juna na Međunarodnom ekonomskom forumu u Sankt Peterburgu, najavljena su dva nova projekta za proizvodnju rezervnih delova.

Shutterstock

Protektor Grupa, planira da uloži 3,5 milijardi rubalja,odnosno 36,6 miliona evra, u izgradnju nove fabrike blizu moskovskog aerodroma Domodedovo (DME). Taj pogon će prema najavama proizvoditi rezervne delove za letelice tipa Airbus A320 i Boeing 737, a otvaranje fabrike očekuje se u 2026. godini, preneo je Aviation Week.

Ovaj projekat dobio je "zeleno svetlo" od strane Rosavijacije, ruskog vazduhoplovnog regulatornog tela.

Protektor već ima iskustva u ovom sektoru, jer je ranije bio sertifikovan za remont stajnih trapova Boeinga 737 ali i proizvodnju delova za Tupoljev Tu-214.

Salinger Igor

U proizvodnju delova ozbiljnije će se uključiti i S7 Grupa. Najavljena je investicija od 2,5 milijardi rubalja, odnosno nešto više od 26 miliona evra, u proizvodnju zamenskih delova u njenoj podružnici SDTB. Pored rezervnih komponenti za postojeću flotu Airbus, Boeing i Embraer aviona, S7 takođe namerava da se bavi izradom delova da letelice domaće proizvodnje.

S7 Technics je u prošlosti proizvodio delove za avione sa zapada, a reč je o zavesicama, plastičnim komponentama enterijera, navlakama za sedišta za šta je posedovao EASA (European Union Aviation Safety Agency) sertifikat. Sa početkom rata u Ukrajini i uvođenjem sankcija, evropski regulator oduzeo je sertifikat avio-kompaniji ali je dalju proizvodnju ipak dozvolila sama Rosavijacija

Shutterstock/Fasttailwind

Ove odluke ruskih kompanija slične su onima iz Irana, koji već desenijama uspeva da održi svoju flotu zapadnih aviona uprkos sankcijama.

(Maksim Pjaduškin/Aero.rs)