Rusija proizvodi delove za zapadne avione: Najavljeno otvaranje nove fabrike
Ove odluke ruskih kompanija slične su onima iz Irana, koji već desenijama uspeva da održi svoju flotu zapadnih aviona uprkos sankcijama
Nije tajna da se ruske avio-kompanije suočavaju sa nedostatkom rezervnih delova od uvođenja sankcija Zapada. Nedavno su prezetnovani planovi za domaću proizvodnju komponenti stranih aviona kako bi se flota zapadnih letelica što duže održavala ispravnom.
U četvrtak 6. juna na Međunarodnom ekonomskom forumu u Sankt Peterburgu, najavljena su dva nova projekta za proizvodnju rezervnih delova.
Protektor Grupa, planira da uloži 3,5 milijardi rubalja,odnosno 36,6 miliona evra, u izgradnju nove fabrike blizu moskovskog aerodroma Domodedovo (DME). Taj pogon će prema najavama proizvoditi rezervne delove za letelice tipa Airbus A320 i Boeing 737, a otvaranje fabrike očekuje se u 2026. godini, preneo je Aviation Week.
Ovaj projekat dobio je "zeleno svetlo" od strane Rosavijacije, ruskog vazduhoplovnog regulatornog tela.
Protektor već ima iskustva u ovom sektoru, jer je ranije bio sertifikovan za remont stajnih trapova Boeinga 737 ali i proizvodnju delova za Tupoljev Tu-214.
U proizvodnju delova ozbiljnije će se uključiti i S7 Grupa. Najavljena je investicija od 2,5 milijardi rubalja, odnosno nešto više od 26 miliona evra, u proizvodnju zamenskih delova u njenoj podružnici SDTB. Pored rezervnih komponenti za postojeću flotu Airbus, Boeing i Embraer aviona, S7 takođe namerava da se bavi izradom delova da letelice domaće proizvodnje.
S7 Technics je u prošlosti proizvodio delove za avione sa zapada, a reč je o zavesicama, plastičnim komponentama enterijera, navlakama za sedišta za šta je posedovao EASA (European Union Aviation Safety Agency) sertifikat. Sa početkom rata u Ukrajini i uvođenjem sankcija, evropski regulator oduzeo je sertifikat avio-kompaniji ali je dalju proizvodnju ipak dozvolila sama Rosavijacija
Ove odluke ruskih kompanija slične su onima iz Irana, koji već desenijama uspeva da održi svoju flotu zapadnih aviona uprkos sankcijama.
(Maksim Pjaduškin/Aero.rs)