Air Serbia namerava da udvostruči svoju flotu u narednih pet godina

Vreme čitanja: oko 1 min.

Postoji mnogo stvari koje bismo želeli da razvijemo tako da za pet godina možemo biti avio-kompanija duplo veća i možemo imati više od četrdeset aviona. Sve zavisi od toga gde će tržište biti - najavio Jirži Marek

Salinger Igor

Air Serbia (JU) planira da, ukoliko to tržišni uslovi dozvole, udvostruči svoju flotu u narednih pet godina, piše portal Ex-Yu Aviation.

"Ažuriramo naš petogodišnji plan, jer će 2027. godine biti Expo u Beogradu. Ovaj veliki događaj stimulisaće snažnu potražnju, a mi želimo da budemo deo toga i privučemo što više putnika na našu stranu", rekao je Jirži Marek, prvi čovek srpske nacionalne avio-kompanije.

On je, kako piše Ex-Yu Aviation News, dodao da će ovaj prevoznik nastaviti da razvija "ne samo duge, već i srednje i kratke rute, kao i mrežu za preusmeravanje letova", kao i da "još uvek planira agresivan rast".

Foto: Tanjug/Miloš Milivojević

Kompanija je, podseća ovaj portal, napravila pauzu u naglom rastu, nakon što je 2022. i 2023. dodala više od 40 ruta: 

"Ove godine smo krenuli stabilnijim putem jer smo 2023. shvatili da, uprkos tome što tržište postoji i što smo ga mogli osvojiti, sa svim spoljnim uslugama koje se dešavaju u avijaciji, mi smo na kraju lanca snabdevanja. Lanac snabdevanja ne može rasti brzinom kojom bismo mi želeli. Stoga smo počeli da rešavamo te probleme. Finalizirali smo zajednički poduhvat sa kompanijom Menzies za zemaljske usluge", rekao je generalni direktor Air Serbia.

Salinger Igor

On je naveo da kompaniji u narednom periodu sledi rešavanje problema održavanja, popravke i servisiranja letelica (Maintenance, Reparation and Overhaul - MRO) i da se o tome vode razgovori sa nekoliko potencijalnih partnera, uključujući i Turkish Airlines.

"Postoji mnogo stvari koje bismo želeli da razvijemo tako da za pet godina možemo biti avio-kompanija duplo veća i možemo imati više od četrdeset aviona. Sve zavisi od toga gde će tržište biti. Ono što smo dokazali tokom Covid-a je da možemo brzo reagovati ako tržište raste ili pada i želimo da nastavimo da budemo fleksibilni", zaključio je Marek u razgovoru za Ex-Yu Aviation News.

(Aero.rs)