Da li će Slovenija ponovo pokrenuti nacionalnu avio-kompaniju ili će se osloniti na tuđe avione?

Vreme čitanja: oko 1 min.

Problem nedostatka avio-povezanosti Slovenije sa drugim zemljama još uvek nije rešen, iako je od bankrota Adria Airwaysa prošlo skoro pet godina

Shutterstock

Skoro pet godina je prošlo otkako je nacionalni avio-prevoznik Slovenije, Adria Airways, proglasio bankrot, a rešenje za nedostatak avio-povezanosti te zemlje još uvek nije rešen.

Slovenačko Ministarstvo infrastrukture i dalje pregovara sa "brojnim avio-kompanijama kako bi pronašli rešenje za ovaj problem", saopštila je vlada u Ljubljani, javlja portal specijalizovan za avio-saobraćaj u regionu nekadašnje Jugoslavije, Ex-Yu Aviation.

"Činjenica je da bi baziranje nekoliko aviona na jednom od naših međunarodnih aerodroma povećalo povezanost i takođe poboljšalo učestalost letova na pojedinačnim avio-linijama. Vlada Republike Slovenije će odlučiti da li je uspostavljanje nacionalnog avio-prevoznika najprikladnije rešenje za poboljšanje povezanosti, nakon što se predstave sve opcije za povećanje povezanosti", navodi se u saopštenju Ministarstva.

Salinger Igor

Cyprus Airways je u aprilu predala aplikaciju za otvaranje baze i pokretanje nekoliko linija iz Ljubljane. Međutim, aplikacija je bila nepotpuna - pa će pre donošenja bilo kakve odluke biti neophodno da se kiparska ponuda dopuni.

S druge strane, ideja o ponovnom pokretanju nacionalne avio-kompanije u ovoj zemlji članici EU još uvek postoji, o čemu govori i izjava Babet Stapel, generalne direktorke Fraport Slovenija, operatera aerodroma Jože Pučnik u Ljubljani:

"Nije na meni da komentarišem da li je Sloveniji potreban nacionalni avio-prevoznik, međutim, napomenula bih da su se vremena promenila i da se sada dobro oporavljamo. Linije koje imaju potencijal već su preuzete", rekla je ona prošlog meseca, navodi Ex-Yu Aviation.

(Aero.rs)