Boeing najavljuje šestomesečno kašnjenje u dostizanju planirane mesečne proizvodnje aviona B737 MAX

Vreme čitanja: oko 1 min.

Ovo kašnjenje je uzrokovano kontinuiranim izazovima sa kojima se Boeing suočava u povećanju proizvodnje svog najprodavanijeg modela

Foto: Shutterstock

Boeing je najavio šestomesečno kašnjenje u dostizanju ključnog proizvodnog cilja za svoj 737 MAX. Prema najnovijim informacijama iz kompanije, revidirani planovi sada predviđaju postizanje proizvodnje od 42 aviona MAX mesečno do marta 2025. godine, umesto prethodno planiranog cilja od septembra 2024. godine.

Ovo kašnjenje je uzrokovano kontinuiranim izazovima sa kojima se Boeing suočava u povećanju proizvodnje svog najprodavanijeg modela. Poteškoće su dodatno naglašene nakon incidenta u januaru, kada je došlo do otpadanja panela na vratima tokom leta, što je dovelo do pojačanog nadzora i dodatnih bezbednosnih provera.

Dok master plan pruža prognozu potražnje, on ne predstavlja zvanični proizvodni cilj. Boeingov zvanični cilj za 2024. godinu je povećanje proizvodnje na 38 aviona MAX mesečno, u odnosu na približno 25 aviona mesečno u julu ove godine.

U odgovoru na pitanja o master planu, portparol Boeinga je ponovio komentare CFO-a Briana Westa iz kraja jula. West je tada izjavio: „Nastavljamo da prilagođavamo naš master plan prema potrebama i upravljamo dobavljačima pojedinačno na osnovu nivoa zaliha. Naš cilj ostaje da održimo tempo lanca snabdevanja ispred konačne montaže kako bismo održali stabilnost.“

Revidirani planovi proizvodnje doveli su do prilagođavanja u proizvodnji kod dobavljača Spirit AeroSystems. U avgustu, Spirit AeroSystems je smanjio svoju mesečnu proizvodnju trupova za 737 MAX sa 31 na 21. Portparol Spirit AeroSystems-a, Joe Buccino, napomenuo je: „Prilagođavamo brzinu isporuka i proizvodnje sa našim dobavljačima u skladu sa našim ugovorima sa njima.“

Ove prilagođavanje ima za cilj sinhronizaciju sa ažuriranim proizvodnim planom Boeinga i očuvanje stabilnosti snabdevanja kroz ceo lanac snabdevanja.

(Aero.rs)