Airbus spreman za prvu isporuku dugolinijskog aviona uskog trupa A321XLR za Iberiju

Vreme čitanja: oko 1 min.

Prvi avion biće isporučen iz Airbusovog centra za finalnu montažu u Hamburgu, gde će proći sveobuhvatne testove kako bi se potvrdila njegova sigurnost i spremnost za komercijalne letove

Airbus će naredne nedelje isporučiti prvi dugolinijski avion, uskog trupa, A321XLR španskoj avio-kompaniji Iberia, čime započinje novo poglavlje u komercijalnom vazduhoplovstvu. Ovaj model, nazvan „igračem koji menja pravila“ u segmentu uskih trupova, omogućava dolet do 4,700 nautičkih milja, što će Iberiji omogućiti nove transatlantske rute sa manjom potražnjom, prvenstveno ka destinacijama u SAD-u. Avion bi mogao ući u redovnu upotrebu tek nakon mesec dana, nakon što prođe dodatne unutrašnje testove, piše Simpleflying.

Ovaj Airbusov pionir u segmentu uskih trupova ima kapacitet za prevoz do 244 putnika, u zavisnosti od konfiguracije, što ga čini ekonomičnijim za letove sa srednjim i većim opterećenjem. Iberia će uvesti sedišta biznis klase koja se pretvaraju u ležajeve, što je prvi put da španska aviokompanija ovaj nivo udobnosti nudi u avionima sa uskim trupom. Osim Iberije, Airbus je već sklopio dogovore sa još nekoliko avio-kompanija širom Evrope i Bliskog Istoka, kao što su Air France i Qatar Airways, koji vide potencijal ovog modela za srednje i dugolinijske letove sa manje putnika.

Foto: Shutterstock

Prvi avion biće isporučen iz Airbusovog centra za finalnu montažu u Hamburgu, gde će proći sveobuhvatne testove kako bi se potvrdila njegova sigurnost i spremnost za komercijalne letove. Proces isporuke zahteva saradnju više od dvadeset Airbusovih timova, zaduženih za prilagođavanje specifikacijama kupca i operativne testove, kao i finalne provere u saradnji sa inženjerima Iberije.

Za špansku avio-kompaniju, A321XLR predstavlja važnu prekretnicu u modernizaciji flote. Iberia trenutno ima poručeno osam aviona ovog modela, što omogućava fleksibilnije rute i otvaranje novih tržišta. Kako se očekuje povećana potražnja za ekonomičnim dugolinijskim letovima u Evropi i Severnoj Americi, A321XLR bi mogao postati ključna komponenta Iberijine flote u narednim godinama.

(Aero.rs)